رئیس اداره نهضت سوادآموزی تایباد: مهمترین دغدغه آموزشیاران نهضت سوادآموزی استخدام است

تایباد (پانا) - رئیس اداره نهضت سوادآموزی شهرستان تایبادمهم‌ترین دغدغه آموزش یاران نهضت سواد‌آموزی این شهرستان را استخدام دانست.

کد مطلب: ۸۴۶۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره نهضت سوادآموزی تایباد: مهمترین دغدغه آموزشیاران نهضت سوادآموزی استخدام است

از سیاستها و اهداف سازمان نهضت سوادآموزی می‌توان به تسهیل فرآیند جذب و آموزش بی سوادان و کم سوادان و تدوین نظام آموزشی بزرگسالان اشاره کرد.

شهرستان تایباد دارای ۳۰۰ نفر آموزش یار فعال و ۱ هزار و هفتصد سواد آموز آقا و خانم در سال گذشته می باشد.


علی حیدری، رئیس اداره نهضت سوادآموزی شهرستان تایباد، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱ هزار و هفتصد سواد آموز در شهرستان تایباد داشتیم که نسبت به جمعیت خود رتبه برتر استان را به بدست آوردیم.

وی افزود: ۲۰ درصد افزایش در شهرستان تایباد داریم و می توانیم در سه مقطع سواد آموز ۸۰۰ نفر، تحکیم ۵۰۰ نفر و انتقال ۲۵۰ نفر جذب کنیم.

حیدری بیان کرد: در خود شهر تایباد در منطقه خیام و در شهرستان در روستای آبقه و در شهر کاریز حوزه های یادگیری با حضور ۳۰۰ آموزش یار فعال می باشند.

وی مهمترین دغدغه آموزش یاران این اداره را استخدام دانست.

رئیس اداره نهضت سواد آموزی شهرستان تایباد حداقل و حداکثر سن افراد سواد آموزان را طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی ۱۰ تا ۴۹ سال اعلام کرد.

وی در مورد چگونگی جذب افراد سواد آموز گفت: شهروندان تایبادی میتوانند به اداره نهضت سواد آموزی واقع در اداره آموزش و پرورش حضور پیدا کنند و یا خود آموزش یاران با رفتن به درب خانه های مردم و اطلاع آنها از برگزاری این گونه کلاس ها می توانند جذب کلاس های سواد آموزی شوند.

حیدری از شهروندان تایبادی خواست: به همشهریان کم سواد و بی سواد جهت برگزاری این گونه کلاس ها اطلاع دهند.

شایان ذکر است که این کلاس ها رایگان است و هیچ گونه هزینه ای از افراد شرکت کننده دریافت نخواهد شد.

مرکز شهرستان 120 هزار نفری تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد مرکب از دو بخش مرکزی و میان ولایت 35 روستا دارد. 36 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار