افتتاح کارگزاری رسمی تامین اجتماعی در فسا

شیراز(پانا) - مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس از بیمه شدن بیش از 2 میلیون و 120 هزار نفر در استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۶۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح کارگزاری رسمی تامین اجتماعی در فسا

نماینده مردم شهرستان فسا با بیان این که در سالیان اخیر منافع دراز مدت فدای رضایتمندی کوتاه مدت شده است، گفت : زیرا نگاه برخی مسئولین و مردم به خدمات ایجاد شده تنها کسب رضایت فعلی است در صورتی که در برخی موارد باید نگاه به دورنمای کارباشد و منافع دراز مدت خدمات مدنظر قرار گیرد .

محمد جمال جمالی افزود: با توجه به این که منابع هر کشور برای رشد و توسعه است، تصویب طرحها و کارهای نارکارشناسانه در کشور باعث شده است لطمات جبران ناپذیری به منابع کشور وارد آید.

وی کاهش ضریب پشتیبانی صندوق های بیمه ای را عامل بحران و ورشکستگی آنها دانست و گفت : تصمیماتی بر خلاف محاسبات بیمه ای باعث شده که بجای سرمایه افزایی در این صندوق ها، نسبت ورودی ها به نسبت خروجی های صندوق ها کاهش یابد و آن ها را دچار بحران نماید.

جمالی اظهار داشت: برخی در گذشته با تصویب قوانینی در تامین اجتماعی که وظایف مهمی همچون پرداخت مستمری، بیمه بیکاری و درمان در برابر بیماریها و حوادث را برعهده دارد در صدد برآمدند تا برای عده قلیلی رضایتمندی ایجاد نمایند ولی این امر در دراز مدت باعث شد به منابع آن لطمات زیادی وارد آید.

در ادامه با اشاره به برخی ضعف ها و نارسایی ها در کشور عنوان کرد: درست است که برخی مسئولین چه در سطح دولت و چه در سطح مجلس کم کاری نموده اند ولی ما ایرانیان نیز هر یک به نوبه خود در افول و تهدید منابع کشورمان نقش بزرگی داریم و بایستی در فرهنگ کار و تولید، مصرف گاز و آب و برق و احترام به محیط زیست تغییر ایجاد نماییم.

نماینده مردم شهرستان فسا در ادامه با اشاره به ایجاد و راه اندازی طرح کارت هوشند سلامت در تامین اجتماعی تصریح کرد : کارت هوشمند سلامت می تواند سیستم را هوشمند کند و در ارزیابی و بکارگیری صحیح منابع آن را یاری کند.

جمالی افزود : این کارگزاری برای خدمت رسانی ایجاد شده است و امیدوارم پایگاهی برای حمایت از مردم و دستگیری از بازنشستگان و مستمری بگیران شود.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس نیز در این مراسم بیان کرد: 2میلیون و 120 هزار نفر در استان فارس تحت پوشش حمایت های این سازمان هستند و ما ماهیانه به 200 هزار نفر از مستمری بگیران مبلغی بالغ بر 206 میلیارد تومان پرداخت می کنیم.

نباتی جمعیت بیمه شدگان شهرستان فسا را 75 هزار نفر برشمرد و افزود: 27 هزار نفر از این افراد بیمه شده اصلی و 5هزار 200 نفر نیز جز مستمری بگیران تامین اجتماعی هستند.

وی در پایان سخنان خویش ادامه حیات و انجام به موقع خدمات سازمان تامین اجتماعی را در گروه همکاری و پرداخت به موقع حق بیمه از سوی کارفرمایان و بیمه شدگان دانست و از مسئولین این شهرستان خواست تا تعامل بیشتری در این زمینه با شعبه تامین اجتماعی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار