عروسک‌ها از هویت فردی می‌گویند

تهران (پانا) - نمایش «چمدان عجیب» که به تفاوت‌های آدم‌ها و تاثیر آن‌ در محیط زندگی می‌پردازد، در بخش صحنه‌ای هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک به صحنه می‌رود.

کد مطلب: ۸۴۶۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
عروسک‌ها از هویت فردی می‌گویند

به گزارش ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، در این نمایش می‌بینیم، یک گروه قصه‌گو با بالن سفر می‌کنند و هر کجا بچه‌ها را ببینند فرود می‌آیند و از چمدان عجیب و غریبی که به همراه دارند، قصه‌ای را بیرون آورده و تعریف می‌کنند. قصه‌ این بار گروه درباره یک فیل رنگارنگ به اسم المر است. او ناراحت است که رنگش مانند بقیه فیل‌ها خاکستری نیست. المر به پیشنهاد فیل پیر به جنگل رنگ‌ها حرکت می‌رود تا تغییر رنگ پیدا کند.

نمایش‌نامه «چمدان عجیب» براساس سه کتاب «المر فیل رنگارنگ»، «آبی کوچولو و زرد کوچولو» و «تکه کوچولو» نوشته شده است.

ذوالفقاری توضیح داد: در این نمایش به هویت فردی بچه‌ها پرداخته می‌شود. می‌خواهیم این پیام را به آن‌ها بدهیم هر فردی همان‌طور که هست برای جامعه و خانواده مفید است و نباید شبیه دیگران باشیم. هر کدام از ما آدم‌ها با یک توانایی به دنیا آمده‌ایم و با یکدیگر تفاوت‌هایی داریم. اما قرار است هر یک کارهای بزرگی انجام دهیم.

تکنیک اجرایی «چمدان عجیب» تاپ تیبل است و در بخش‌هایی از نمایش سایه استفاده شده. عروسک‌ها نیز با پارچه نمدی ساخته شدند.

سولماز رحیم‌زاده علاوه بر نویسندگی، سازنده عروسک، سازنده دکور و بازی‌دهنده نمایش است.

حمید ذوالفقاری نیز علاوه بر کارگردانی، طراحی عروسک، سازنده عروسک و طراحی دکور را به عهده داشته است.

حوریا جمالیان سازنده عروسک، ایده‌پرداز متن و بازی‌دهنده نمایش است.

لیلا رضایی طراحی لباس و رامین عبداللهی، ساخت موسیقی را به عهده داشتند.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد. شادپیمایی این دوره از جشنواره روز چهارشنبه 31 مرداد ماه از ساعت 17 تا 20 در مجموعه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد (بوستان آب و آتش) برگزار می‌شود و همه افراد و خانواده‌ها از طیف‌های مختلف برای حضور در این جشن شادی دعوت شده‌اند. تنها شرط حضور در این جشن، همراه داشتن عروسک است. همچنین سایت جشنواره نمایش عروسکی به نشانی اینترنتی tehranmobarak.com دربردارنده جزییات برگزاری این رویداد هنری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار