از عشق کودکی تا ایفای نقش در سیاه بازی خورشید

رشت (پانا) - نمایش سیاه بازی 'خورشید ' با بازی هنرمندانه یک بازیگر زن در نقش سیاه در شهر بندری انزلی به روی صحنه می رود.

کد مطلب: ۸۴۶۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
از عشق کودکی تا ایفای نقش در سیاه بازی خورشید

این نمایش پیش تر در تماشاخانه رادی رشت به اجرا در آمد و مورد استقبال اهالی تئاتر قرار گرفت.
از ویژگی‌های جذاب نمایش ایفای نقش تاثیرگذار سیاه توسط یک بازیگر زن و تغییر خوب صدا و اطوار سیاه توسط این بانوی هنرمند یعنی مریم نژاد است.
مریم نژاد متولد 1354 تهران است اما در شهر ساحلی انزلی بالیده و وارد عرصه هنر بازیگری شده .
به مناسبت اجرای مجدد نمایش در بندرانزلی مصاحبه‌ای را با این بانوی هنرمند ترتیب دادیم .
مریم نژاد از دلبستگی‌اش به نمایش و بازیگری از دوران کودکی برایمان گفت . علاقه ای که منجر به تجربه در این عرصه از دوره راهنمایی شد و بعدها به صورت جدی تر در آمد و پای او را به ایفای نقش در چند جشنواره تئاتر نیز باز کرد.
می پرسم چقدر تمرین کرده تا به این خوبی نقش یک شخصیت مرد آن هم سیاه را با آن تغییر صدای تحسین برانگیز اجرا کند .
این بانوی هنرمند می گوید از کودکی عاشق سیاهبازی و شخصیت سیاه این نمایش ها بودم . همچنین بعنوان یک بازیگر دوست داشتم نقش یک شخصیت مرد را نیز ایفا کنم .
وی خاطرنشان می کند سخت ترین کار در آوردن صدای شخصیت سیاه بود که به تارهای صوتی آسیب می زند و آن را از حالت عادی خارج می کند. مساله ای که دلیل گرفتگی صدا و سرفه های گاه و بیگاه حین مصاحبه را روشن می کند.
نژاد با اشاره به این که اجرای نقش سیاه یک آرزو و چالش برای من بود یادآور می شود:از همان بچگی در این نقش تمرین می کردم و هر سال نسبت به سال بعد بهتر می شدم اما برای این نمایش به طور جدی یک ماه و حداقل روزی سه ساعت وقت گذاشتم .
به گفته وی تمرینات شامل خوانش متن، نمایشنامه خوانی، تمرین، حفظ کردن نقش و میزانسن بود.
این بانوی هنرمند در خاتمه با اشاره به استقبال کم مردم از هنر تئاتر اظهار داشت: مسئولان نیز با وجود تاکید بر روی فرهنگ ، کمتر در سالنهای تئاتر حضور می یابند.
نژاد ابراز امیدواری کرد هنر والا و تاثیرگذار تئاتر جایگاه بایسته خود را در بین مردم پیدا کند.
داستان نمایش 'خورشید' دو عروسک خیمه شب بازی ('مبارک' و 'گل نسا') می خواهند، از دست 'اوستا' و صندوق خیمه شب بازی، فرار کنند که ...
در این نمایش مریم نژاد در نقش مبارک ، شقایق آقا محمدی در نقش گل نسا، سجاد محمد زاده نوازنده تار و سرپرست نوازندگان، مه لقا سادات مروج حریری نوازنده کمانچه، رضا محمدی پسند نوازنده تنبک حضور دارند.
دیگر عوامل صحنه عبارتند از مریم نژاد دستیار کارگردان، مهدی بی نظیر مسئول صحنه، سارا وحدی/ علی تقوایی : بزک ، محمد دریابخش ساخت صندوق ، محمد فلاح عکاس ، مسعود شکوری مسئول نور ، علی حق ره شاعر ، مریم نژاد طراح افیش و بروشور ، نیلوفر خادمی اجرای آفیش وبروشور، آرش انتظامی تهیه کننده.
نمایش سیاه بازی ' خورشید' به نویسندگی و کارگردانی بهزاد دوگوهرانی از 3 تا 7 شهریور ساعت 20 در سالن اداره ارشاد بندرانزلی به نمایش در می آید.
علاقمندان می توانند برای خرید بلیت به سایت هفت ساز با آدرس : www.haftsaz.com مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار