همزمان با هفته دولت؛

40میلیارد ریال طرح آبخیزداری در آذربایجان غربی افتتاح می شود

ارومیه (پانا)- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته دولت امسال، طرح های آبخیزداری به ارزش 40 میلیارد ریال با استفاده از اعتبارات عمرانی ملی و استانی به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۸۴۶۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
40میلیارد ریال طرح آبخیزداری در آذربایجان غربی افتتاح می شود

میرصمد سید موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: این میزان اعتبار برای اجرای 6 طرح آبخیزداری در استان هزینه شده است که در شهریورماه امسال همزمان با هفته دولت در 6 شهرستان ارومیه، چایپاره، میاندوآب، اشنویه، ماکو و بوکان افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: امسال اجرای طرح های آبخیزداری در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته و برای اجرای 40 طرح آبخیزداری در شهرستان های مختلف استان نیز 300 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

سید موسوی بیان کرد: 23 مورد از این طرح ها در بخش های بیولوژیکی و مکانیکی با اعتبار 135 میلیارد ریال و 17 طرح در بخش آبخیزداری با 175 میلیارد ریال اعتبار تعریف شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح ها زمینه جلوگیری از فرسایش خاک در 70 هزار هکتار از منابع طبیعی آذربایجان غربی فراهم می شود، اضافه کرد: تثبیت خاک، ذخیره آب و حفظ و احیای پوشش گیاهی از جمله دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

وی ادامه داد: در بیش از یک میلیون هکتار از اراضی ملی آذربایجان غربی مطالعات آبخیزداری انجام شده است.

سیدموسوی بیان کرد: در بیش از 85 هزار هکتار از اراضی ملی نیز عملیات آبخیزداری در 2 بخش مکانیکی و بیولوژیکی صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار