نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری: 

کودتای ۲۸ مرداد مصداق بارز خائن بودن آمریکاست 

ارومیه (پانا)- نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: سیاست خارجی ایران در ارتباط با سایر کشورها بر پایه عزت، حکمت و مصلحت است.

کد مطلب: ۸۴۶۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کودتای ۲۸ مرداد مصداق بارز خائن بودن آمریکاست 

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه به دنبال برقراری ارتباط با کشورهای جهان بر پایه دوستی، اعتماد و احترام متقابل است، اظهار داشت: مبنای این تعامل و ارتباط با دیگر کشورهای جهان بدین ترتیب است که طی آن نه ظلمی در حق سایر کشورها صورت بگیرد و نه به ایران تعدی شود، در واقع سیاست خارجی ایران در ارتباط با سایر کشورها بر پایه عزت، حکمت و مصلحت است.

وی با بیان اینکه در میان کشورهای جهان، آمریکا و رژیم صهیونیستی سمبل ظلم به سایر ملت‌ها هستند، افزود: برای این منظور جمهوری اسلامی نمی تواند به آنها اعتماد کرده و رابطه دوستی با آنها برقرار کند.

عضو خبرگان رهبری، کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ را مصداق بارز خائن بودن آمریکا دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در چند قرن اخیر به هیچ یک از کشورهای همسایه خود تجاوز نکرده است و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیز در هر جای دنیا ملتی مورد ظلم قرار گرفته با تمام توان از آنها دفاع کرده است و اکنون نمی‌تواند با دوستی با این کشورها به جبهه ظالمان برود.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری با اشاره به اینکه سران برخی از کشورهای اسلامی و همسایه نیز با آمریکا به دلیل ترس از این کشور رابطه دوستی برقرار کرده‌اند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود دوستی با همه کشورهای جهان از همه مهم‌تر کشورهای اسلامی و همسایه را در دستور کار دارد، به شرطی که اصول اولیه اسلامی و انسانی در رابطه با این کشورها رعایت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار