رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران :‌ خرید و فروش مصنوعات طلا به صفر رسید

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اعلام اینکه خرید و فروش مصنوعات طلا (طلای ساخته‌شده) در حد صفر است می‌گوید از ابتدای سال تاکنون مردم به سمت خرید طلای خام و سکه به جای مصنوعات رو آورده‌اند.

کد مطلب: ۸۴۶۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران :‌ خرید و فروش مصنوعات طلا به صفر رسید

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، آیت محمد ولی اظهار کرد: جو روانی پیش‌آمده در چند ماه اخیر موجب شده است تا مردم به جای خرید مصنوعات طلا به سمتی دیگر هدایت شوند که خلاف مسیر اصلی و صحیح بازار است.

وی افزود: اگر مردم قصد خرید طلا دارند باید برای خرید مصنوعات طلا اقدام کنند زیرا خرید طلای آب‌شده نه تنها اقدامی درست و منطقی نیست، بلکه در چارچوب‌های اتحادیه نیز قرار ندارد. زیرا اگر حتی یک نفر در بازار از نبود آگاهی مردم سو استفاده کند، مردم متضرر خواهند شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، توضیح داد: مردم برای خرید طلا به سمت مصنوعات بروند زیرا خرید طلای آب‌شده، موضوعی تخصصی است که تنها فعالان و متخصصان این بازار تخصص و توانایی شناسایی اصل از فرع را دارند.

محمدولی، گفت: ۹۹ درصد طلاهای آب‌شده درست و صحیح است اما اگر احتمال حتی یک درصد طلا تقلبی بدهیم، توصیه ما حرکت مردم به سمت خرید مصنوعات طلا و واردنشدن به بخشی بسیار حساس است که در صورت بروز مشکلی، اتحادیه نیز امکان پاسخگویی ندارد.

وی درباره مزیت خرید مصنوعات طلا، توضیح داد: مردم با خرید مصنوعات طلا به جای سکه و طلای خام، هم می‌توانند به عنوان زیورآلات از آن استفاده کنند و هم به عنوان سرمایه نیز نگهداری کنند، همچنین با این اقدام چرخ تولید این صنعت نیز دوباره به حرکت خواهد افتاد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان اظهار امیدواری کرد که این اتفاق در بخش طلا از سوی مردم بیافتد و تولید این صنعت نیز رونق گذشته خود را بازیابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار