معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور :

وجود ۵۶۲ مرکز آموزش علمی کاربردی در کشور / آموزش بر اساس مزیت ها و نیازهای شغلی هر منطقه باید مورد توجه قرار گیرد

بیرجند (پانا) - معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه 562 مرکز علمی کاربردی در سطح کشور وجود دارد، گفت:نگاه  و تاکید ویژه دانشگاه علمی کاربردی بر این است که بتواند بر اساس آمایش هر سرزمین و مزیت های آن منطقه  و نیز نیازهای شغلی آن ، آموزش مهارت ها را به داوطلبین و دانشجویان انتقال دهد.

کد مطلب: ۸۴۶۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
وجود ۵۶۲ مرکز آموزش علمی کاربردی در کشور / آموزش بر اساس مزیت ها و نیازهای شغلی هر منطقه باید مورد توجه قرار گیرد
ابوالفضل فورگی نژاد رئیس دانشگاه علمی خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور محمد علی اخوان بهابادی معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور برگزار شد ، گفت: عمده دانشگاه های کشور در رشته های نظری در حال فعالیت می باشند و بخش کوچک تری از دانشگاه ها در شاخه های مهارتی کار می کنند که دانشگاه جامع علمی کاربردی جزء این دانشگاه ها می باشد.

فورگی نژاد در ادامه اشاره ای به معضل اصلی دانشگاه علمی کاربردی کرد و اظهار کرد: نبود آموزش ها در مراکز متناسب با نیاز هر منطقه و مزیت های استان ، مهمترین معضل دانشگاه است که باید در این زمینه توجه ویژه ای صورت گیرد تا بدین وسیله ، مشکل بیکاری جوانان یک استان نیز رفع شود.

محمد علی اخوان بهابادی معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشورنیز در این جلسه با اشاره به اینکه 562 مرکز علمی کاربردی در سطح کشور وجود دارد، گفت:نگاه و تاکید ویژه دانشگاه علمی کاربردی بر این است تا بتواند بر اساس آمایش هر سرزمین و مزیت های آن منطقه و نیز نیازهای شغلی آن ، آموزش ها را به داوطلبین و دانشجویان انتقال دهد.

اخوان بهابادی ادامه داد: هدف این دانشگاه درتمام سطح کشور این است که بتواند آموزش های مهارتی را به دانشجویان ارائه کند و یکی از ویژگی ها و شاخصه های اصلی این دانشگاه ، آموزش در بالاترین سطح است که این نوع، آموزش در محل کار و به طور مستقیم است.

وی ادامه داد: با افزایش مراکز دانشگاه علمی کاربردی به صورت بی رویه و بدون توجه به مزیت های هر استان در فاصله بین سال های 84 تا 94 ، توجه به نیاز های شغلی هر استان مورد غفلت قرار گرفت اما در حال حاضر، مراکز ناکارآمد حذف و تعطیل شده اند تا بتوانیم کار خود را با توجه به شرایط مناطق دنبال کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور اظهار کرد: در حوزه مهارت آموزی ، دانشگاه علمی کاربردی با دارا بودن 400 هزار دانشجو، در رتبه اول جذب دانشجو در حوزه آموزش مهارت است و پس از این دانشگاه ، دانشگاه فنی و حرفه ای با دارا بودن حدود 200 هزار دانشجو در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود:آموزش های این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود و برای سال تحصیلی آینده نیز 5342 کد رشته محل ، در نظر گرفته شده تا دانشجویان متقاضی آموزش ها ، در این کد رشته ها ثبت نام کنند.

اخوان بهابادی در خصوص زمان ثبت نام این دانشگاه نیز گفت: ثبت نام در مقطع کاردانی از روز 22 مرداد آغاز شده و تا 28 مرداد ادامه دارد و نیز دانشجویان متقاضی در مقطع کارشناسی هم می توانند از تاریخ 29 مرداد ماه تا 4 شهریور سال جاری، ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش انجام دهند و نتایج ثبت نام ، در دهه پایانی شهریور ماه اعلام و انتخاب رشته ها انجام خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور در ادامه گریزی به آموزش های تکمیلی در دانشگاه زد و گفت: با به مشکل خوردن طرح آموزش های تکمیلی در سال 94 ، تاکنون برنامه دیگری برای این امر پیش بینی نشده است .

در حال حاضر در خراسان جنوبی 2 هزار و 700 نفر ، در 8 مرکز دانشگاه علمی کاربردی استان تحصیل میکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار