مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

مشارکت های مردمی و بسیج امکانات درونی راه حل کمک به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است

نخعی، ظرفیت‌های درون استان می‌تواند بیشتر از ظرفیت های بیرونی اثر گذار باشد

زاهدان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اگر ظرفیت های درون استانی آموزش و پرورش را فعال و استفاده کنیم، این ظرفیت ها بسیار بیشتر از ظرفیت‌های بیرونی می‌توانندبرای استان اثر گذار باشند.

کد مطلب: ۸۴۶۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت های مردمی و بسیج امکانات درونی راه حل کمک به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است

علیرضا نخعی عصر امروز در جلسه شورای معاونین اداره کل که در محل خانه معلم زاهدان تشکیل شد اظهار کرد: در درون استان ظرفیت فراوانی برای توسعه و آبادانی وجود دارد لذا ما بایستی متکی بر ظرفیت‌های درون استانی باشیم.

وی در ادامه افزود: قطعاً نگاه ما نسبت به برنامه ریزی سرانه و بودجه آموزش و پرورش بر آن نیست که منتظر باشیم تا از بیرون یک معجزه اتفاق بیفتد و تحول در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی فراهم شده در استان حاصل تزریق منابع ویژه ای نبوده است، عنوان داشت: حدود ۹ درصد میانگین تحصیلی در استان بهبود یافته و قریب ۱۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل نیز علاوه بر رشد عادی جمعیت دانش آموزی؛ در کلاس درس ما حضور پیدا کرده اند.

نخعی تصریح کرد: بخش عمده ی مشارکت ها در غالب اتکا به درون و یا بسیج امکانات درونی بوده است و با مشارکت مردم و مسئولین محلی، شوراها و روحانیون محلی تحقق یافته است.

وی گفت: در شش نقطه از شهر زاهدان برخی از روحانیون دلسوز با نگاه به آینده بدون هیچ چشم داشتی حوزه های علمیه خودشان را مدرسه نموده اند و ما فقط کتب درسی را به آنها تحویل داده و برای معلمان که خودشان فراهم کرده بودند صرفاً یک دوره آموزشی برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: ما در راستای پروژه های مردمی حدود ۶۴۰ پروژه داریم که تعداد 400تای آنها را خیرین مدرسه ساز می سازند و در طی همین دوره رشد مشارکت خیرین تقریباً ۶ برابر شده است.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان با همین شکاف پر معنایی که با کشور و حتی استان های محروم دارد می‌تواند با همین اقدامات و منابع حداقلی یک ریال را به صد ریال تبدیل کند و منشاء تحول باشد.

نخعی عنوان داشت: خرید خدمت یک تجربه بی نظیر است و ماهیت این طرح می‌تواند یک الگو باشد و در استانی که با کمبود و مشکل مواجه هستیم نجات بخش و نجات دهنده باشد و حتی امید ایجاد کند.

وی ادامه داد: این طرح برای خانواده ای که با هزار زحمت و تنگدستی دانشجویی با مدرک معتبر پرورش داده اما بیکار است می تواند یک فرصت استثنایی باشد.

وی با اشاره به اینکه خلاء بیش از ۱۲ هزار نفری نیرو در استان می‌تواند فرصتی برای تحول سواد و تحصیل در استان باشد بیان کرد: سرانه ی دانش آموز در استان سیستان و بلوچستان نصف سرانه در متوسط کشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان افزود: امروز آموزش و پرورش و مدرسه در تمام کشور با پول مردم می‌چرخد اما در مواقعی که مردم وسعشان نمی رسد ما سخت نمی‌گیریم و به دنبال راه حل بهتری برای آن هستیم.

خبرنگار/ مبین کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار