در شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور روحانی مصوب شد

تکالیف جدید وزارت صنعت برای تنظیم بازار و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات

تهران (پانا) - شورای عالی هماهنگی اقتصادی ساختار، اهداف و ماموریت‌های ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی را تصویب کرد.

کد مطلب: ۸۴۶۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تکالیف جدید وزارت صنعت برای تنظیم بازار و نظارت بر قیمت و  توزیع کالا و خدمات

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه که روز شنبه به ریاست حسن روحانی برگزار شد اعضای جلسه ساختار، اهداف و ماموریت‌های ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور برای مقابله با هرگونه جنگ روانی و التهاب‌آفرینی در بازار و اقتصاد کشور را تصویب کرد.

در جلسه گذشته این شورا، سیاست‌های کلان و اختیارات این ستاد تصویب شده بود.

شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین در راستای تنظیم بازار و نظارت موثر بر قیمت و نحوه عرضه کالاها و خدمات، وزارت صنعت، معدن و تجارت را به اقدامات زیر مکلف کرد:

- تقویت و تجهیز ستاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان

- اطلاع‌رسانی گسترده قیمت کالاها و مقررات عرضه در فروشگاه‌ها با استفاده از سامانه اطلاع‌رسانی فراگیر برای دسترسی بر خط مردم و سازماندهی استفاده از نظارت مردمی

- بهره‌گیری از شبکه نظارتی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی

- تقویت و حمایت از انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده در سطح ملی و استانی

بر اساس مصوبه دیگر شورای عالی هماهنگی اقتصادی مقرر شد تا کلیه عرضه‌کنندگان کالاهائی که ضرورت اطلاع‌رسانی آنها توسط وزارت صمت اعلام می‌شود، اعم از تولید‌کنندگان، وارد کنندگان و توزیع کنندگان، موظفند طبق مقررات این وزارت، نسبت به تطبیق قیمت با ضوابط قیمت‌گذاری مصوب «هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها» و ثبت آن به صورت خوداظهاری در سامانه فراگیر الکترونیکی اقدام کنند و قیمت را به صورت برچسب و قابل نظارت، بر کالاها نصب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار