استقبال ایتالیاییها از فیلم‌های کوتاه ایرانی

تهران (پانا) - فستیوال افق‌های ایران با حضور فیلم‌های کوتاه ایرانی در شهر رم ایتالیا با استقبال مخاطبان و رسانه‌های ایتالیایی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۶۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
استقبال ایتالیاییها از فیلم‌های کوتاه ایرانی

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در مراسم پایانی این برنامه آرش عباسی مدیر هنری فستیوال افق‌های ایران با اشاره به وضعیت سینمای کوتاه ایران گفت: انجمن سینمای جوانان ایران بزرگ‌ترین مدرسه فیلم‌سازی منطقه به حساب می‌آید، این انجمن بیش از ٧٠ شعبه در سراسر ایران دارد که همگی به امر آموزش و حمایت از فیلم‌سازان آماتور و حرفه‌ای مشغولند.

وی ادامه داد: در طول سال چهار جشنواره شامل سه جشنواره منطقه‌ای و یک جشنواره بین‌المللی در سیستم این انجمن برگزار می‌شود که مهم‌ترین مکان و فرصت برای دیده شدن فیلم‌های جوانان فیلم‌ساز است.

عباسی افزود: در کشوری که کیارستمی و فرهادی دارد طبیعی است که رویای بسیاری از جوانان علاقه‌مند به هنرش، تبدیل شدن به کسی چون این کارگردانان باشد، اگر چه آمار دقیقی در دست نیست اما در طول سال در ایران چیزی حدود دوهزار فیلم کوتاه آماتوری، پایان‌دوره‌ای ، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای ساخته می شود.

مدیر هنری فستیوال افق‌های ایران ادامه داد: در این فستیوال ١٣ فیلم به نمایش درآمد که از این بین یک باکس شامل پنج فیلمی بود که هم اکنون در ایران در سینماها اکران سراسری دارند و قرار است در کشورهای دیگر هم اکران شوند که شروع این اکران‌ها از همین جشنواره و شهر رم کلید خورد

فستیوال فیلم افق‌هی ایران به همت انجمن ایرانی-ایتالیایی الفبا، موسسه کوپ کولتورای ایتالیا و انجمن سینمای جوانان ایران در شهر رم برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار