آغاز پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن بین المللی ابن سینا

همدان (پانا) - پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن بین المللی ابن سینا آغاز شد.

کد مطلب: ۸۴۶۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن بین المللی ابن سینا

پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن بین المللی ابن سینا، از ساعت 18 روز جمعه بیست و ششم مرداد ماه 97، به میزبانی هیات شطرنج استان همدان و در سالن انقلاب آغاز شد. در این مسابقات 69 نفر در جدول اساتید، 212 نفر در جدول B و 110 نفر در جدول C و جمعا 391 نفر حضور دارند و تا دوم شهریور به مصاف هم می روند.. احمد علی بابایی رییس هیات شطرنج استان همدان سرپرست مسابقات و عرفان هاشمی سر داور مسابقات هستند. رئیس هیات شطرنج همدان در خصوص این مسابقات گفت: پیکارهای شطرنج اوپن بین المللی ابن سینای همدان با حضور 390 شطرنج باز داخلی و خارجی با قضاوت 15 داور شروع شد.
احمد علی بابایی افزود: 16 شطرنج باز از مجموع شرکت کنندگان را افراد مطرح خارجی تشکیل می دهند.
وی با انتقاد از برخی ناهماهنگی های صورت گرفته از سوی فدراسیون شطرنج کشور گفت: همزمان با این مسابقات شاهد برگزاری رویدادهای شطرنج در شهرهایی نظیر تهران و سیرجان هستیم که در صورت اجرا نشدن این برنامه ها، فرصت حضور موثرتر شطرنج بازان در همدان مهیا می شد.
علی بابایی اضافه کرد: البته به لحاظ آماری به نسبت سال گذشته شاهد حضور پرشمار شطرنج بازان شرکت کننده هستیم.
وی در زمینه دلایل شرکت نکردن برخی چهره های صاحب نام شطرنج نظیر شیروف و کرنیف در این رقابت ها گفت: این شطرنج بازان مطرح جهان در تمامی مسابقات حق القدم دریافت می کنند اما به دلیل افزایش قیمت دلار موفق به تامین مبلغ تعیین شده برای حضور آنها نشدیم.
رئیس هیات شطرنج همدان خاطرنشان کرد: با این حال شطرنج بازان داخلی و خارجی جدول A را اساتید برجسته تشکیل می دهند و در مجموع امسال مسابقات در سه جدول A، B و C برگزار می شود.
وی از غیبت احسان قائم مقامی برای حضور در این رقابت ها خبر داد و افزود: قائم مقامی استاد بزرگ بین المللی شطرنج به دلیل مشکلات شخصی از حضور در این مسابقات انصراف داد.
در ادامه منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان ضمن خیر مقدم و حسن توجه از فدراسیون شطرنج در خصوص این میزبانی ها به استان همدان گفت:خوشبختانه طی چند سال گذشته میزبان مسابقات شطرنج اپن ابن سینا بوده و امیدواریم هر سال شاهد شکوفایی بیشتر در این رشته ورزشی باشیم .وی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان ارشد استان و نمایندگان مردم این میزبانی ها نقطه عطفی در رشد و شکوفایی ورزش استان خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار