در گفت‌وگو با پانا

میرلوحی، عضو شورای شهر تهران: استثنائات منع به کارگیری بازنشستگان حدف شود

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران: اگر معتقدیم بازنشسته نباید سر کار باشد، باید به همه یکسان نگاه کنیم

تهران() - رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران با اشاره به اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفته است که در همین طرح هم نوعی تبعیض وجود دارد و بخش‌هایی را استثنا می‌کند و همین استثنا است که همیشه باعث می‌شود کارها به نتیجه نرسد.

کد مطلب: ۸۴۶۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
میرلوحی، عضو شورای شهر تهران: استثنائات منع به کارگیری بازنشستگان  حدف شود

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به اظهار نظر شهردار تهران برای اجرای مصوبه منع به‌کارگیری بازنشستگان در بدنه شهرداری به پانا گفت: من نقد دارم؛ طرح خوبی است و می‌تواند آثار مفیدی داشته باشد چرا که به جوانان بها و میدان می‌دهد، اما باید گفت در همین اصلاح اخیر هم نوعی تبعیض وجود دارد و بخش‌هایی را استثنا می‌کند. همین استثناهاست که همیشه باعث می‌شود کارها به نتیجه نرسد.

میرلوحی تصریح کرد: اگر معتقدیم بازنشسته نباید سر کار باشد، باید به همه یکسان نگاه کنیم. متاسفانه در هر مصوبه‌ای جایی را استثنا کردند. به عنوان مثال گفتند دستگاه‌های زیر نظر رهبری نیز شامل این استثنائات می‌شود، ستاد اجرایی که اقتصادی هم هست زیر نظر رهبری است که مشمول این موضوع می‌شود.

وی گفت: در موضوع مالیات هم همین‌طور است. باید این رویه عوض شود. در رقابت با بخش خصوصی می‌بینیم که چه اتفاقی می‌افتد. بخش های دولتی رانت اطلاعاتی دارند و به همین دلیل است که بخش خصوصی در کشور ما پا نمی‌گیرد برای اینکه رقابت، برابر نیست و گاهی دستگاه‌ها مزیت‌هایی پیدا می‌کنند که بخش خصوصی را پشت سر می‌گذارند.

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران تأکید کرد: در مصوبه مجلس برای منع به‌کارگیری بازنشستگان نیز همین اشکال وجود دارد و اگر دوستان معتقدند که این کار خوب است، باید استثنائات آن را کلا حذف کنند. به نظر می‌رسد امروز حتی برای ایثارگران هم باید امتیازات مادی را مستثنی کنیم چرا که منشأ نکاتی می‌شود که عملا اجرای مصوبات را بی‌نتیجه و بدون اثر می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار