درنشست هم اندیشی مجمع نمایندگان استان البرز با اداره کل کتابخانه های عمومی مطرح شد؛

لزوم همکاری همه ارگان ها و ادرات استان البرز با کتابخانه های عمومی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی

کرج (پانا) - نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان استان البرز با اداره کل کتابخانه های عمومی با حضور مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی، احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز و معاونین اداره کل، روسای ادارات کتابخانه های شهرستان های استان و کارشناسان ستادی اداره کل جلسه هم اندیشی مجمع و کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۶۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم همکاری همه ارگان ها و ادرات استان البرز با کتابخانه های عمومی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی

محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیار خوشحال هستیم که امروز در جمع شما هستیم. با همت مدیرکل کتابخانه های عمومی استان این جمع صمیمی شکل گرفت که لازم است از ایشان تشکر و قدرانی کنیم.

وی ادامه داد: کار در کتابخانه ها، فارغ از کار اداری است و کلا کار فرهنگی، کار دل و ارزش ها است. امروز مجمع نمایندگان استان در صدد این است که با تمام نیروی خود، در بخش جذب اعتبارات و تمام بخش های دیگر به یاری کتابخانه های عمومی بشتابد.

کولیوند ضمن اشاره به اهمیت کتابخوانی در تربیت نسل جوان کشور گفت: با کمک به کتابخانه ها، نسل جدید جامعه را تربیت خواهیم کرد. کودکان و نوجوانان نسل جدیدی هستند که باید با ایجاد فضای مناسب به سمت کتابخانه ها و کتابخوانی سوق داده شوند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وظیفه ماست که برای ترویج کتابخوانی از هیچ اقدامی دریغ نکنیم. شهرداری ها و تمام ادرات و ارگان ها، با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، باید به کمک و یاری کتابخانه های عمومی استان بشتابند.

در ادامه مراسم؛ بهمنی، نماینده مردم طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: خدا را شاکریم که برای اولین بار در جمع شما هستیم. وظیفه خود می دانم، از مدیرکل بخاطر ایده های خوبی که به عرصه کتابخانه های عمومی استان آوردند، تشکر کنم.

وی ادامه داد: ما اگر بتوانیم نهضت جمع آوری کتاب ها را از منازل اجرا کنیم، به کتاب های بسیاری دسترسی خواهیم داشت که در اختیار همه مردم قرار خواهد گرفت. با امکانات دنیای امروز، و ارتباط از طریق فضای الکترونیک و سایت های موجود می توان در ترویج فرهنگ کتابخوانی کارهای جدید و خلاقانه ای انجام داد. این اتفاق با همکاری و همدلی تمام دستگاه ها با اداره کل کتابخانه های عمومی شکل خواهد پذیرفت.

این نماینده مجلس افزود: کتابداری و حرفه کتابداری، علاقه خاص و ویژه ای می طلبد. اگر کسی علاقه ای به حرفه کتابداری نداشته باشد، بدون شک در این عرصه موفق نخواهد بود. با برنامه ریزی که به زودی انجام می شود، برای بازدید کتابخانه های عمومی در تمام شهرستان ها خدمت عزیزان کتابدار خواهیم رسید.

اکبریان، رئیس مجمع نمایندگان استان، ضمن تشکر از مدیرکل گفت: پیگیری احداث کتابخانه مرکزی یکی از برنامه های مجمع نمایندگان است. انشاالله احداث و افتتاح کتابخانه مرکزی، یادگاری دوران مسئولیت آقای هراتی در این اداره کل خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: ترویج کتابخوانی در جامعه با همکاری و همیاری همه مردم و مسئولین شکل خواهد گرفت. تمام ارگان ها و ادارات لازم است که برای رشد و تعالی فرهنگ کتابخوانی، که همانا رشد فرهنگ عمومی است، تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار