معاون هماهنگی امور عمرانی استانداریزد:

‌کاشت گونه های گیاهی مناسب و کم آبخواه برای فضای سبز استان یزد

یزد (پانا) - -برگزاری نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با مسولانی از شهرداری یزد و مجتمع کشت و صنعت افق کویر سبز در رابطه با گونه گیاهی "پائولونیا ".

کد مطلب: ۸۴۶۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
‌کاشت گونه های گیاهی مناسب و کم آبخواه برای فضای سبز استان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ‌یزد گفت: توسعه فضای سبز استان نیاز به ‌کاشت گونه های گیاهی مناسب و کم آبخواه دارد و این مهم باید با تحقیق و کار کارشناسی دقیق همراه باشد.
او بیان داشت: بیابان‌زدایی و جلوگیری از ورود ریزگردها با ایجاد کمربند سبز، تأمین سایه اماکن فضای سبز و پارک ها و ایجاد پارک منطقه شمالی یزد از جمله موارد مهم مورد پیگیری در خصوص توسعه فضای سبز استان است که نیاز به تحقیق و بررسی گونه های گیاهی مناسب و کم آبخواه دارند.
«محسن صادقیان» افزود: با توجه به خصوصیات ذاتی گونه گیاهی " پائولونیا " ، ایجاد یک کمربند سبز اطراف فاضلاب شهری و وجود این گیاه در پارک شمالی یزد در تأمین سایه و مقابله با بوی پساب شهری مؤثر خواهد بود.
صادقیان از معاون خدمات شهری شهرداری یزد خواست ضمن انجام مطالعات تکمیلی در خصوص گیاه پائولونیا، حرس این گونه گیاهی در طراحی پروژه پارک شمالی شهر یزد پیش بینی گردد.
گفتنی است در ابتدای این نشست رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت افق کویر سبز به ارائه گزارشی جامع از فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین خصوصیات بارز گیاه پائولونیا، کاربردها، حوزه‌های استفاده و برتری‌های این گونه گیاهی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار