2 مدرسه «پویش ایران من» در جلفا به بهره برداری رسید

تبریز(پانا) - دو مدرسه یک کلاسه و 2 کلاسه ساخته‌شده به همت «پویش ایران من» در جلفا به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۸۴۶۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
2 مدرسه  «پویش ایران من» در جلفا به بهره برداری رسید

در این آیین مدارس «ایران من 17» در روستای نمنق و «ایران من 18» در روستای اروج شهرستان جلفا افتتاح شد.
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی کشور در این آیین با تشکر از حامیان پویش «ایران من» در طرح مدرسه‌سازی در آذربایجان شرقی گفت: با وجود تلاش‌های دولت در راستای رفع شکاف عدالتی در سیستم آموزشی، موانعی مانند وسعت کشور و کمبود منابع فاصله سیستم آموزشی ما را با نقطه مطلوب طولانی کرده است.
پدرام سلطانی با اشاره به نیاز مبرم سیستم آموزشی به همراهی بخش خصوصی در حوزه عدالت آموزشی افزود: با تلاش‌های انجام‌شده از سوی پویش «ایران من»، فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی به این مساله ایمان آورده‌اند که سرمایه‌گذاری روی آموخته‌های نسل آینده با ارزش‌ترین و پرثمرترین فعالیت اقتصادی است.
وی اظهار کرد: هدف فعالان اقتصادی‌ که از آغاز پویش «ایران من»، این پویش را در مدرسه‌سازی یاری کرده‌اند، سرمایه‌گذاری در توسعه کشور است.
موسس پویش «ایران من» یادآوری کرد: قدم نهادن در مسیر توسعه نیازمند توجه به فقر فرهنگی و آموزشی در کنار مسایل اقتصادی به ویژه در مناطق محروم است.
سلطانی ادامه داد: حامیان پویش ایران من با سرمایه‌گذاری روی عدالت آموزشی کاری می‌کنند که نسل آینده بتوانند اقدام های فعالان اقتصادی در راستای توسعه اقتصادی را ادامه دهند و روند توسعه را تقویت کنند.
وی با اشاره به انتخاب نام ایران من برای مدارس ساخته‌شده با حمایت فعالان اقتصادی گفت: معمولا در طرح ‌های مدرسه‌سازی اسامی خیران و نیکوکارانی را که از ساخت مدارس حمایت کرده‌اند روی مدارس می‌گذارند، در حالی که در این پویش تمامی مدارس مزین به نام ایران می شود.
سلطانی افزود: در این اقدام همه دانش‌آموزان از هر قوم و نژادی می‌دانند که این وطن متعلق به همه آنان است و باید روی مشترکات‌شان با یکدیگر و نه تفاوت‌هایشان سرمایه‌گذاری کنند.
پویش «مدرسه ایران من» در آذربایجان شرقی، مدارس «ایران من 14» در روستای نظرکندی، «ایران من 15» در روستای کرداحمد، «ایران من 16» در روستای پهناور و «ایران من 19» در روستای کندوان را امروز و فردا افتتاح می کند.
پویش «ایران من» از سال 1393 به همت جمع بزرگی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی آغاز به کار کرده است.
این پویش در 18 منطقه محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور احداث 100 مدرسه ابتدایی را در دستور کار دارد و تاکنون بیش از 40 مدرسه در این طرح به بهره‌برداری رسیده است.
شهرستان جلفا با 60 هزار نفر در فاصله 125 کیلومتری تبریز واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار