واردات سموم شیمیایی بی کیفیت خارجی عامل آسیب محصولات کشاورزی و باغی

کرج (پانا) - رئیس انجمن کود و سم استان البرزگفت: از 300 قلم سمومی که وارد کشور می شود بیش از 70 درصد با کیفیت بهتردر داخل تولید می شود اما واردات همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۴۶۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
واردات سموم شیمیایی بی کیفیت خارجی عامل آسیب محصولات کشاورزی و باغی

محمد خصوصی رئیس انجمن کود و سم استان البرز در نشست با خبرنگاران به آمادگی تولیدکنندگان سم ایرانی برای تامین نیاز داخلی و صادرات سموم شیمیایی به کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و گفت: متاسفانه عده ای با اعمال محدودیتها نمی گذارند تولید داخلی رشد کنند و چوب لای چرخ تولید کنندگان می گذارند.

وی با اشاره به اینکه تولید سموم شیمیایی ایرانی با استاندارد های جهانی مطابقت دارد افزود: کل نیاز کشور به سموم شیمیایی 24 میلیون لیتر است که بخش عمده این نیاز در داخل کشور تولید می شود.

وی اظهار داشت: درحالیکه بنا شد 12 درصد کود و سم شیمیایی وارد کشور شود اما در حال حاضر بیش از 30 درصد واردات داریم که به تولید داخلی آسیب وارد کرده است.

خصوصی تصریح کرد: از 300 قلم سمومی که وارد کشور می شود بیش از 70 درصد با کیفیت بهتردر داخل تولید می شود اما واردات همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه واردات سموم بی کیفیت خارجی افزون بر آسیب های اقتصادی، سبب خروج ارز از کشور می شود گفت: واردات سموم بی کیفیت خارجی سبب آسیب به تولید داخلی و حتی محصولات کشاورزی و باغی شده است.

محمد خصوصی خاتمه خاطرنشان داشت: با توجه به ظرفیت های داخلی ، نباید اجازه واردات سموم کشاورزی صادر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار