مدیرکل کمیته امداد البرز: هیچ صندوق صدقه ای آتش زده نشد

کرج (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: با توجه به این که مردم ایران نیکوکار و نوع دوست هستند و با افکار مختلف به صندوق صدقات کمک می کنند، جو سازی ها و تلاش برای سلب اعتماد مردم از کمیته امداد با هدف گسستن همبستگی اجتماعی مردم و در نهایت از هم پاشیدن اتحاد کشورانجام می شود.

کد مطلب: ۸۴۶۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل کمیته امداد البرز: هیچ صندوق صدقه ای آتش زده نشد

محمد محمدی‌ فرد با اشاره به انتشار فیلم‌هایی که در آنها عده‌ای تعدادی از صندوق‌های صدقات را به آتش کشیدند گفت: این فیلم‌ها به البرز منتسب شده بود ولی در اغتشاشات اخیر حتی یک صندوق‌ صدقات آسیب ندیده بود.

محمدی فرد افزود: اینکه گفته می شود کمیته امداد وجوه جمع‌آوری شده از صندوق‌های صدقات را به کشورهای دیگر منتقل می‌کند صرفاً جو سازی رسانه‌ای است و صحت ندارد. با توجه به موفق بودن طرح صدقات کمیته امداد، در برخی کشورها شاهد نصب صندوق‌های صدقات هستیم که نه در سیستم اداره آنها و نه در جمع‌آوری و هزینه کرد، هیچ ارتباطی به کمیته امداد ایران وجود ندارد. اما این که هم پیمانان ایران از طرح صدقات کمیته امداد استقبال کرده اند باعث افتخار است ولی برخی می‌خواهند از این مساله سو استفاده کنند.

وی با بیان این که اکنون 7 میلیون نفر در کشور مشترک طرح صدقات هستند و کمک‌های هر چند اندک خود را در صندوق‌های صدقات می‌اندازند گفت: علاوه بر این در سامانه کمیته امداد اطلاعات ۸۰۰ هزار حامی ثبت شده که به طور مستمر از یتیمان حمایت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد افزود: ۸۰ درصد وجوه جمع آوری شده از صندوق‌های صدقات هر شهرستان صرف نیازمندان همان شهرستان می‌شود و 10درصد برای هم افزایی با خیریه هایی که در تعامل هستند و 10درصد هم برای تامین مسکن مددجویان صرف می شود.

محمدی فرد گفت: بر خلاف جوسازی ها علیه کمیته امداد، میزان وجوه جمع‌آوری شده از صندوق‌های صدقات از ابتدای سال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته و در4 ماه اول سال نیز 5 هزار حامی به حامیان استان اضافه شده و تعداد آنها به ۳۵ هزار نفر رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار