سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌‌آموزان دختر

کاظمی: یکی از برنامه‌های مهم در آموزش و پرورش ایجاد روحیه امید و نشاط است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان را موثر دانست زیرا به گفته او می‌توانند منشا ایجاد روحیه امید و شادی در فضای آموزش و پرورش باشند.

کد مطلب: ۸۴۶۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: یکی از برنامه‌های مهم در آموزش و پرورش ایجاد روحیه امید و نشاط است

علیرضا کاظمی در مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌‌آموزان برگزیده سراسر کشور در بخش دختران که امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد به تاثیر جریان‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: «عرصه فرهنگ و هنر از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخلی و بین‌المللی است.»

او ادامه داد: «یقینا برگزاری این جشنواره و رویدادهای بزرگ فرهنگی هنری در سطح کشور با پشتوانه بیش از ۶ میلیون دانش‌آموز و دستاورد و تولیدات ارزشمندش یکی از بالاترین سرمایه‌های فرهنگی محسوب می‌شود.»

کاظمی افزود: «یکی از بخش‌های اقتدارآفرین نظام عرصه فرهنگ و هنر است که دامنه نفوذ را در عرصه بین‌المللی نشان می‌دهد.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: این جشنواره‌ها مرکز تولید فعالیت‌های نرم فرهنگی است که آثار اقتصادی، اجتماعی و اشتغال‌زایی دارد.

او ادامه داد: «آنچه حال جامعه و ما را بهبود می‌بخشد برگزاری این جشنواره‌هاست. این جشنواره‌ها یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فرهنگ و هنر است که برای جامعه لذت‌بخش خواهد بود.»

کاظمی یکی از بخش‌هایی را که می‌تواند آثار ارزشمندی داشته باشد، فعالیت‌های فرهنگی هنری خواند که سهم بالایی در حوزه پرورشی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: «یقینا تمدن‌سازی که در فعالیت‌های فرهنگی هنری وجود دارد و نگاه امیدآفرین و شادی‌بخشی که در این عرصه وجود دارد یکی از بخش‌های مورد توجه آموزش و پرورش است.»

او افزود: شک نداریم این جشنواره با پشتوانه عظیم دانش‌آموزی که دارد مرکز جوشش و تولید سرمایه‌های بزرگ فرهنگی هنری دانش‌آموزان خواهند بود.

کاظمی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در جشنواره گفت: چهره‌های برجسته فرهنگی هنری شما دانش‌آموزان هستید. تلاش داریم که با برگزاری این جشنواره در کنار بسترسازی برای شکوفایی توانمندی‌های شما، آموزش‌های لازم را به شما ارائه کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: بکی از اتفاقات خوب این جشنواره برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کنار برنامه اصلی جشنواره و بین دانش‌آموزان و استادان برجسته برای ایجاد پیوند است‌‌.

او ادامه داد: برگزاری نمایشگاه آثار هنرهای دستی و تجسمی از افتخارات این جشنواره است تولیدات بی‌نظیر و فاخر دانش‌آموزان نیز ارزشمند است.

کاظمی تولید ۲۴ مجلد کتاب از آثار دانش‌آموزان که در این برنامه رونمایی می‌شود از افتخارات دیگری دانست که تجربیات دانش‌آموزان را به دیگران منتقل می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: این جشنواره می‌تواند منشا ایجاد روحیه امید و شادی در فضای آموزش و پرورش باشد. یکی از برنامه‌های مهم در آموزش و پرورش ایجاد روحیه امید و نشاط است که از دست هنرمندان جامعه برمی‌آید.

او در پایان گفت: انتطار داریم که بعد از اتمام این جشنواره پیام‌آوران امید و شادی و نشاط در فضای جامعه، خانواده و مدرسه باشید که مجموعه‌های کوچک و بزرگ جامعه را دچار تحول خواهید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار