کمبود قوطی برای صادرات رب گوجه فرنگی مشکل کارخانه‌های خراسان رضوی

تهران (پانا) - رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی قطب تولید گوجه‌فرنگی ایران است و ما در حال حاضر برای تولید قوطی آن مشکل کمبود ورق داریم.

کد مطلب: ۸۴۶۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد

حسن حسینی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، در پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال 97 که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان رضوی قطب تولید گوجه‌فرنگی ایران است و ما در حال حاضر برای تولید قوطی آن مشکل کمبود ورق داریم و کارخانه‌ها نمی‌دانند این مشکل را چطور می‌توانند حل کنند.

در ادامه محمدحسین روشنک، رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی، اظهار کرد: برند سرمایه‌ای بوده که ایران از آن غافل است و در حال حضار موضع برند و تولید بدون کارخانه امر مهمی بوده که باید به آن توجه کنیم.

وی افزود: ما در این جسله از آقای شافعی می خواهیم به این موضوع به طور جدی ورود پیدا کند و آن را در شهرستان‌های دیگر نیز گسترش دهد.

یحیی یعقوب‌نژاد، مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی، نیز در این نشست اظهار کرد: سال گذشته درآمدهای مالیاتی در کل کشور حدود 97 درصد تحقق داشته در حالی که در استان خراسان رضوی میزان تحقق درآمد ما 89 درصد بوده است.

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی از لحاظ رسیدگی در بین کلیه ادرات مالیاتی در سال گذشته رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است. در این 4 ماهه ابتدایی سال جاری هم با وجود آنکه درآمدهای مالیاتی کل کشور حدود 87 درصد تحقق داشته، این میزان در استان ما حدود 77 درصد بوده است. به این ترتیب ما در بین 33 اداره کل مالیاتی رتبه 29 را از آن خود کرده‌ایم.

امضای تفاهم‌نامه بین سازمان دامپزشکی و سازمان استاندارد خراسان رضوی

در ادامه احمد شریعتی، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی، به ایسنا گفت: در برخی از سیستم‌های اداری در رابطه با حمایت از تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان، دستورالعمل های موازی وجود داشت که ما در راستای تسهیل آن با اداره کل استاندارد تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ما و اداره کل استاندارد باید آزمایشاتی را انجام می‌دادیم، قرار بر این شد که بخشی از آزمایشگاه به صورت مشترک و مورد تایید دو طرف صورت گیرد تا از این پس دامپزشکی نمونه‌برداری‌های مربوط به واردات را انجام دهد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با این اقدام دیگر لازم نیست که دو هزینه مجزا برای انجام آزمایش پرداخت شود که در نهایت این امر سرعتی در بخش خصوصی ایجاد خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار