مدیر آموزش و پرورش بویراحمد: ۴۴ درصد رتبه های برتر آموزش و پرورش استان توسط آموزش و پرورش بویراحمد کسب شده است

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: ۴۴ درصد رتبه های برتر آموزش و پرورش استان توسط آموزش و پرورش بویراحمد کسب شده است.

کد مطلب: ۸۴۶۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد: ۴۴ درصد رتبه های برتر آموزش و پرورش استان توسط  آموزش و پرورش بویراحمد کسب شده است

علی حسن زاده در این نشست خبری ضمن تشکر از حضور خبرنگاران در آموزش و پرورش بویراحمد به عنوان بزرگترین نهاد فرهنگی استان، ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به کشور را تبریک گفت و اظهار کرد: لازم است نشست خبری با اصحاب رسانه به صورت فصلی برگزار و برنامه‌های آموزش و پرورش را که خیلی وسیع است انعکاس داده شود.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد خبرنگاری را از مشاغل سخت بیان کرد و گفت: لازمه یک خبرنگار خوب تجربه، دانش و آگاهی است که در کنار آن باید مهارتهای چون سرعت، دقت و صحت را جهت انعکاس اخبار داشته باشد.

وی با بیان اینکه اخلاق خوب و اجتماعی بودن از ویژگی های یک خبرنگار است، تصریح کرد: در انتشار اخبار باید به دنبال پیشبرد اهداف جامعه باشید و مصلحت عمومی را بر منافع شخصی ترجیح دهید.

حسن زاده با اشاره به شرایط سخت امروز جامعه از نظر اقتصادی خطاب به خبرنگاران، گفت: خبرنگاران باید دقت کنند خبر هایی که صحت ندارد و برای جامعه آسیب زا هستند را انعکاس ندهند.

تامین فضای مدارس مهم ترین چالش پروژه مهر آموزش و پرورش بویراحمد

در ادامه این نشست مدیر آموزش و پرورش و بویراحمد آغاز پروژه مهر را از ۱۵ خردادماه تا ۱۵ مهرماه عنوان کرد وگفت: مهم ترین چالش ما در ارتباط با پروژه مهر مربوط به تامین فضا است و آموزش و پرورش بویراحمد بدترین شرایط را در استان بعد از تنش آبی در ارتباط با فضا و تجهیزات مدارس دارد .

حسن‌زاده افزود: از ۵۰۰ مدرسه در شهر یاسوج 103 مدرسه در زلزله های اخیر آسیب دیده اند، ۵۶ مدرسه فرسوده و قدیمی اند که عمر آنها بالای ۴۵ سال است. همچنین۱۲ مدرسه کانکسی و ۲۸ ساختمان استیجاری در شهرستان بویراحمد داریم.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد با اشاره به سازماندهی 4هزار 800 فرهنگی در بحث پروژه مهر، گفت: از ۱۳ مرداد ماه کار سازماندهی نیروی انسانی را شروع کردیم و تا ۳ شهریور ادامه دارد.

حسن زاده افزود: با توجه به اینکه حدود هزار ۸۰۰ نیروی فرهنگی در مقطع ابتدایی مشغول به کار هستند بزرگترین چالش ما در سازماندهی نیروی انسانی در این حوزه است.

فرهنگیان بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی پست مدیریت و معاونت می گیرند

وی با اشاره به تکریم فرهنگیان در هنگام پست بندی ها، تاکید کرد: بدون در نظر گرفتن گرایش های سیاسی و قبیله ای کسانی که 29 و 30 سال سابقه کار دارند به آنها پست مدیریت و معاونت تعلق می گیرد.

حسن زاده به جمعیت ۶۳ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز شهرستان بویراحمد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سالانه حدود ۳ تا ۵ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی مرکز استان اضافه می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم تا حدود ۶۷ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد با بیان اینکه شهر یاسوج بعد از شهر مشهد دومین شهر مهاجرپذیر کشور است اظهار کرد: این موضوع در تامین فضای مدارس و تجهیزات به آموزش و پرورش فشار زیادی وارد می‌کند.

وی در مورد صلاحیت مدیران مدارس به خبرنگاران، گفت: وزارت آموزش و پرورش امسال برای اولین بار در مراکز استانها بحث انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را به عنوان پایلوت آغاز کرد و امسال در شهرستان بویراحمد انتخاب مدیران مدارس با کمترین تنش انجام گرفت.

کسب 80 رتبه کنکور زیر 1000

حسن زاده در ادامه با اشاره به موفقیت دانش آموزان شهرستان بویراحمد در کنکور سراسری خاطرنشان کرد: امسال ۸۰ نفر دانش آموز رتبه زیر ۱۰۰۰ داشتیم که در سال‌های اخیر بی‌نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۴ درصد رتبه های برتر کشوری و استانی آموزش و پرورش استان متعلق به آموزش و پرورش بویراحمد است، تصریح کرد: در هجدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری از حدود ۲۰۰ رتبه ای که توسط دانش آموزان و فرهنگیان استان کسب شد، 56 رتبه متعلق به شهرستان بویراحمد بوده که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش از این افراد تجلیل بعمل آمد.

در ادامه پاسخ به سوال خبرنگاران حسن زاده در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در ارتباط با کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی افزود: امسال در مقطع ابتدایی ۱۳۰ نفر اعلام نیاز کردیم که سعی می شود در انتقال‌های اضطراری که شهریور ماه انجام می گیرد این کمبودها را جبران کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار