هواشناسی مازندران هشدار داد: رگبار، رعد برق و وزش باد نسبتاً شدید در استان

ساری (پانا) - اداره کل هواشناسی مازندران نسبت به وقوع رگبار و رعد برق و وزش باد موقتی نسبتاً شدید و مواج شدن دریای خزر هشدار داد.

کد مطلب: ۸۴۶۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
هواشناسی مازندران هشدار داد: رگبار، رعد برق و وزش باد نسبتاً شدید در استان

در اطلاعیه اداره کل هواشناسیهواشناسی مازندران آمده است: از اواخر روز شنبه بیست و هفتم مردادماه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی بتدریج از سمت غرب استان شاهد ناپایداری‌هایی به شکل ابرناکی همراه با رگبار و رعد برق و وزش باد موقتی نسبتاً شدید در استان خواهیم بود بطوریکه روزهای یکشنبه و دوشنبه هوای استان ابری (در ارتفاعات گاهی مه آلود)، خنک گاهی با بارندگی پیش بینی می‌شود و دریای خزر نیز طی این مدت مواج و برای شنا مناسب نخواهد بود.

باتوجه به ماهیت بارش‌های تابستانه و وقوع بارش رگباری احتمال جاری شدن روان آب در برخی از مناطق استان دور از انتظار نیست.

هواشناسی مازندران از شهروندان و مسافرینمسافرین خواستا ز اقامت و برپایی چادر در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

دامداران، دام‌های خود را در مناطق امن و به دور از مسیل ها و حاشیه رودخانه ها نگهداری و به دلیل پیش‌بینی رگبار و رعد و برق از راهپیمایی، طبیعت‌گردی و چرای دام در مناطق مرتفع و باز استان خودداری کنند.

همچنین به کشاورزان توصیه کرد ضمن دوری و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها ادوات کشاورزی را نیز از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور نگه دارند.

در این اطلاعیه از شالیکاران خواسته شد با توجه به شرایط جوی مساعدتا روز شنبه بیست و هفتم مردادماه نسبت به برداشت شالی‌های رسیده اقدام کنند.

شنا کردن و انجام فعالیت‌های دریایی ممنوع اعلام شد و به تمام نیروهای امدادی و خدماتی توصیه شد ضمن آماده‌سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار