استاندار اردبیل خبرداد:

اعلام آمادگی تجار چینی برای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: در استان اردبیل زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه سرمایه‌گذاری وجود دارد که همین امر سبب شده تا تجار چینی برای سرمایه‌گذاری در منطقه اعلام آمادگی کنند.

کد مطلب: ۸۴۶۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی تجار چینی برای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل

اکبر بهنام‌جو در جلسه با هیئت تجاری چینی در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه سرمایه‌گذاری وجود دارد که با توجه به این زیرساخت‌ها آمادگی داریم تا از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف استان حمایت کنیم .

وی از آمادگی استان اردبیل برای همکاری با هئیت تجاری چینی در حوزه اقتصادی خبر داد و افزود: در راستای تسهیل در روابط تجاری و مراودات اقتصادی با کشور چین باید دفتر نمایندگی مشترکی بین اردبیل و چین در اردبیل راه‌اندازی شده و در این زمینه اقدامات و فعالیت‌ها پیگیری شود .

استاندار اردبیل با اشاره به موقعیت گردشگری استان اردبیل بیان کرد: ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل اعم از کوه‌های پوشیده از برف و آب‌های معدنی در کشور و دنیا کم‌نطیر بوده که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همه جانبه استان شود .

بهنام‌جو تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های گردشگری در منطقه تلاش می‌کنیم تا از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه ورزش‌های زمستانی بهره ببریم که در این زمینه سرمایه‌گذاری‌ها در سطح استان در حال توسعه بوده و می‌توانیم در حوزه آب‌های گرم معدنی منطقه نیز با سرمایه‌گذاران چینی همکاری داشته باشیم .

وی در مورد ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری افزود: هدفگذاری شده تا سالانه پنج میلیون تن محصول کشاورزی در استان اردبیل تولید شود که با توجه به این موضوع توسعه صنایع تبدیلی باید مد نظر قرار گیرد که در این زمینه می‌توانیم از ظرفیت تجار چینی استفاده کنیم .

استاندار اردبیل احداث شهرک‌های تحصصی کشاورزی را در استان ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به وجود بازارهای مناسب در این حوزه نظیر روسیه، آسیای میانه و جمهوری آذربایجان و نیز فرودگاه اختصاصی در شمال استان برای حمل و نقل محصولات تولیدی راه‌اندازی این شهرک می‌تواند زمینه‌ساز رونق در فروش و صادرات محصولات کشاورزی شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار