150 کتابدار آذربایجان غربی برای ترویج مطالعه تلاش می کنند

ارومیه (پانا)- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: 150 کتابدار با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف مردمی در کتابخانه های عمومی این استان خدمت رسانی می کنند.

کد مطلب: ۸۴۶۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
150 کتابدار آذربایجان غربی برای ترویج مطالعه تلاش می کنند

علی فیروزمدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 77 نفر از این کتابداران مرد و 73 نفر از آنان نیز زن هستند، افزود: هشت نفر از این کتابداران دارای مدرک فوق دیپلم، 99 نفر کارشناسی و 43 نفر کارشناسی ارشد می باشند.

وی اضافه کرد: کتابداران که از سال های دور گذشته نقش گردآوری، سازماندهی و اشاعه اطلاعات را برعهده داشته اند، همزمان با افزایش دانش و بالا رفتن میزان نیازهای اطلاعاتی مردم نقش موثرتری را ایفا می کنند.

فیروز با بیان اینکه کتابخانه های عمومی دانشگاه های مردمی هستند، ادامه داد: کتابداران به صورت غیرمستقیم نقش مربی را ایفا می کنند و به عنوان مشاوران امین، رابط بین کتاب و مراجعان به کتابخانه به شمار می روند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کتابداران به عنوان کارشناسان اطلاع رسان نسبت به تامین نیازهای اطلاعاتی و بروزرسانی آگاهی دارند، بیان کرد: داشتن مهارت های علمی و تخصصی، بخش مهمی از وظایف کتابداران است اما نباید از علاقه و خوش رویی در برخورد با مراجعان غافل شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار