سازمان های مردم نهاد برخاسته از دل مردم و بطن جامعه اند

کرمان(پانا) - فرماندار کرمان به همراه سلاجقه معاون فرماندار ، دخانی مسئول حراست فرمانداری و سرهنگ رحیم پور معاون عملیات نیروی انتظامی شهرستان به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی از سازمان های مردم نهاد "انجمن تحکیم خانواده میثاق مودت" و "انجمن دوقلو و چندقلوهای قلبهای همسان" کرمان بازدید کرد .

کد مطلب: ۸۴۶۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان های مردم نهاد برخاسته از دل مردم و بطن جامعه اند

علی بابایی در بازدید از انجمن تحکیم خانواده میثاق مودت در نشستی با مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره انجمن در سخنانی با قدردانی از تلاش ها و عملکرد خوب انجمن گفت : جامعه پذیرش کار سمن ها را دارد و درمیان مردم از جایگاه ویژه ای برخوردارند چراکه برخواسته از دل مردم و بطن جامعه هستند.

بابایی افزود : کار بدون چشمداشت و دریافت اعتبار برای هزینه کردن در طرح ها و دریافت هرگونه وجهی از خصوصیات سمن هاست، تنها عشق و علاقه به کار آن هم بصورت مشارکتی و برای رضای خدا باعث میشود افراد عضو سمن ها به کار در این انجمن ها ادامه دهند .

بابایی با اشاره به مشکلات جامعه در ابعاد مختلف، مبحث تحکیم بنیان خانواده را از اهم موضوعاتی برشمرد که نیاز به کار زیاد دارد .

وی اضافه کرد : امروز در تمامی حوزه های مختلف در جامعه مشکل وجود دارد، بحث تحکیم کانون خانواده از مواردیست که همواره هدف اساسی دشمن بوده است، دشمن با تهاجم فرهنگی، خانواده ها را که بنیان و اساس جامعه می باشد هدف گرفته تا با سست کردن پایه های خانواده و سپس ازهم گسیختگی آن جامعه را در برابر هر تهدیدی ضعیف کند .

فرماندار کرمان با تأکید بر نقش سازمان های مردم نهاد به ویژه سمن هایی مانند انجمن تحکیم خانواده که در حوزه فرهنگی خانواده ها کار می کنند ابراز داشت : قطعاً دشمن با برنامه وارد میشود و برای هر قشر از جامعه و افراد خانواده برنامه دارد، فضای مجازی یکی از ابزارهایی است که دشمن برای رسیدن به اهدافش برای آن هزینه کرده است لذا ارتقاء سطح آگاهی افراد جامعه از ضروریات است و سمن ها می توانند با کار در این بخش منشاء خدمات و کارهای بسیار خوبی باشند .

بابایی با تأکید بر حل مشکلات سمن ها با استفاده از تمامی ظرفیت های ممکن به ویژه مدارس، مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج، عدم وجود مکان مناسب جهت استقرار NGOها را از اهم مشکلات ذکر و تصریح کرد : درکنار سایر ظرفیت های موجود، خیّرین ظرفیت بسیار بزرگ و خوبی هستند که می توانند در حل سمن ها نقش مؤثری داشته باشند لذا خیّرین بایستی با نگاهی نو به مبحث سازمان های مردم نهاد ورود کنند، اینکار نیاز به اطلاع رسانی و حرکت جدی دارد که اگر در آن جدیت باشد قطعاً موفقیت به دنبال خواهد داشت .

انجمن دوقلوها و چندقلوهای قلبهای همسان مقصد بعدی فرماندار کرمان بود .

بابایی در نشستی ضمن آشنایی با تعدادی از دوقلوها در سخنانی گفت : دوقلو بودن نعمتی است که خداوند این نعمت را نصیب هر کسی نکرده است و این موضوع جزء حکمت های الهی است.

وی با اشاره به برخی مشکلات سازمان های مردم نهاد، مکان مناسب جهت استقرار سمن ها را از عمده ترین مشکلات برشمرد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری مسئولین NGOها و همکاری نهادها و دستگاه های اجرایی این مشکل مرتفع گردد .

عباس و عظیم صالحی از مسئولین انجمن دوقلوها و ... در سخنانی با تقدیر از فرماندار مبنی بر بازدید از سمن ها آن را نشانه اهمیت دادن به انجمن ها دانست و گفت : انجمن دوقلوها و ... تاکنون 2 هزار نفر دوقلو را در سطح استان شناسایی کرده که تعداد 200 نفر از آنان عضو رسمی انجمن می باشند .

صالحی انجام تشکیل بانک اطلاعاتی از دوقلوها و چندقلوها،تلاش در ایجاد اشتغال، راه اندازی شرکت تعاونی چندمنظوره، انجام امور مشاوره، برگزاری همایش و جشنواره های مختلف، معرفی دوقوها به یکدیگر جهت ازدواج پس از انجام مراحل قانونی انجمن را از اهم فعالیت های این انجمن ذکر کرد و خواستار عضویت دوقلو و چندقلوهای سطح استان در انجمن از طریق کانال @kermantwinsشد .

وی با اشاره به عدم وجود محدودیت سنی جهت عضویت دوقلو و چندقلوها در انجمن افزود :

کوچکترین عضو انجمن چند روزه و بزرگترین آنها قریب به 80 ساله می باشد .

صالحی اضافه کرد : درحال پیگیری هستیم روزی در تقویم ملی بنام روز دوقلو و چندقلوها نامگذاری شود، دو اردیبهشت ماه را به لحاظ وجود چند 2 پشت سرهم (2/22) را پیشنهاد داده ایم و امیدواریم موافقت شود .

در طول بازدید فرماندار کرمان با تقدیم لوح سپاس به مدیران عامل سمن ها به نیابت از تمامی اعضاء از زحمات و تلاش های آنان قدردانی کرد .

روابط عمومی فرمانداری کرمان

متن اصلی و عکس خبر را در پورتال فرمانداری به آدرس kerman.kr.ir مشاهده فرمائید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار