رئیس دانشگاه فرهنگیان: بدترین سم عرصه آموزش حضور معلم منفی‌باف و مایوس‌کننده است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان بدترین سم در عرصه آموزشی را حضور استادان و معلمان منفی‌باف و مایوس‌کننده در کلاس‌ها دانست و تاکید کرد معلمان بادی تفکر منفی و نفرت را پشت کلاس درس بگذارند و وارد شوند.

کد مطلب: ۸۴۶۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه فرهنگیان: بدترین سم عرصه آموزش حضور معلم منفی‌باف و مایوس‌کننده است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در نشست صمیمی با استادان دانشگاه فرهنگیان که با هدف طرح موضوعات و دغدغه‌های استادان دانشگاه درباره مسائل و هماندیشی برای ارتقای جایگاه و حل مشکلات پیش‌روی تربیت معلم و نظام تعلیم و تربیت برگزار شد، رسیدن به مرحله یاددهنده و یادگیرنده‌بودن را از مراحل مهم دانست و بر‌اساس حدیثی از امام هادی (ع)، گفت: «فراگیر و آموزگار در رشد هم شریک هستند و هر دو مامور‌اند تا یکدیگر را به خیرخواهی و کار نیک دعوت کنند.»

او ادامه داد: «معلم و استاد باید تفکر منفی و نفرت را در پشت کلاس درس بگذارد و وارد شود، بدترین سَم در عرصه آموزش، حضور معلم و استاد منفی‌باف و مایوس‌کننده فراگیر است.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان به برخی مشکلات در فرایند و شیوه مصاحبه و گزینش مهارت‌آموز و دانشجو معلم اشاره کرد و گفت: «اگر در مسائل دقت نکنیم و تیزبین نباشیم، بسیاری از آسیب‌های حوزه‌های مختلف را نخواهیم دید.»

حنیفر تربیت معلم را بزرگترین و تاثیر‌گذارترین دانشگاه کشور دانست و به برخی بی‌مهری‌ها به این دانشگاه اشاره کرد و افزود: «باید همگی برای معرفی و نشان‌دادن جایگاه دانشگاه فرهنگیان و جلب مشارکت و حمایت همگانی در کشور برای تحقق رسالت آن تلاش کنیم.»

او از انجام بحث پایه‌ها و احکام تا دو هفته دیگر در صورت مشمول‌بودن و وجود مستندات خبر داد و گفت: «برای مدرسان و کسانی که مشمول تطبیق نشوند در حوزه طرح و برنامه اقداماتی صورت گرفته که تا پایان تابستان ساماندهی انجام می‌گیرد. ما وظیفه داریم هیچ مراجعی را بدون پاسخ نگذاریم اما در برخی مسائل موانعی وجود دارد که نیاز به رایزنی و تلاش ویژه دارد، تنها دانشگاهی هستیم که اعلام کردیم 28 درصد سند تحول بنیادین آن تحقق یافته، این دانشگاه را باید زنده کنیم.»

خنیفر ادامه داد: «تفاوت این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر این است که تنها به دنبال انتقال دانش نیستیم، بلکه باید منش، کنش، بینش، تربیت و رسش را نیز یاد دهیم.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان بر توجه استادان به مشارکت در تدوین محتوای آموزشی و ضرورت انجام مطالعات تطبیقی اشاره کرد و گفت: «معرفی و ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان در جامعه اقدامی مهم است و مسئول انجام آن تک تک افراد حاضر در این دانشگاه هستند.»

بررسی مشکلات پیش‌رو برای ساماندهی و تبدیل وضعیت استادان، مسائل پایه‌های ترفیع سالیانه استادان در سال‌های 93 تا 96 و پایه‌های سنواتی، اعمال مدارک، شیوه ادامه تحصیل مدرسان و استادان، اجرای قانون جامع ایثارگران و مشکلات بازنشستگی، استقرار هیات ممیزه در دانشگاه فرهنگیان، سیاست‌های پژوهشی و راهبردهای دانشگاه در توزیع رشته‌ها از مطالبات و دغدغه‌های استادان در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار