بر همه تکلیف است از کشور دفاع کنیم

کرمانشاه (پانا) -مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه صبح امروز در همایش سالروز ورود آزادگان پر افتخار ایران اسلامی به آغوش میهن، از 54 آزاده فرهنگی در آموزش و پرورش استان تقدیر کرد.

کد مطلب: ۸۴۶۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بر همه تکلیف است از کشور دفاع کنیم

مجید یزدان پناه، آزادگان، شهدا و جانبازان شجاع و رزمندگان دلیر لشگر اسلام را نمونه‌های صبر، مقاومت و شجاعت دانست که با دلاوری خود تا عمق خاک دشمن نفوذ کرده و بی‌باک از زرق و برق لشگر کفر در دل دشمن رعب و وحشتی انداختند که امروز برای دشمنان ما پند آموز است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خطاب به آزادگان فرهنگی گفت: شما کسانی بودید که در شرایط بسیار سخت برای حفظ پرچم پرافتخار ایران اسلامی از همه چیز خود گذشتید، فداکاری و صبر پیشه کرده، سینه سپر کردید و تا عمق مناطق عملیاتی پیش رفتید و با عزم و اراده پولادین خود در راه حفظ آب، خاک و ارزشهای کشور اسلامی‌مان عقب نشینی نکردید و دشمن تا دندان مسلح را با اقتدار عقب راندید.

وی در بخش دیگر از سخنان خود افزود: خانواده‌های آزادگان، جانبازان و ایثارگران و مردم مناطق جنگ‌زده نیز در افتخار و سربلندی امروز کشورمان نقش بسیار بزرگی داشته و دارند و در این میان نقش مادران آزادگان و شهدا و ایثارگران بسیار با ارزش است مادرانی که با صبر، تحمل دوری و از دست دادن فرزندان عزیز خود حماسه آفریدند.

یزدان پناه در بخش دیگر از سخنان خود گفت: ما مفتخریم در آموزش و پرورشی خدمت می کنیم که 54 آزاده ،171 شهید ، 4000 ایثارگر فرهنگی و820 دانش آموز شهید دارد که ما از آنها درس ایثار و صبر و مقاومت و دشمن ستیزی می‌گیریم و این عزیزان برای جامعه فرهنگیان استان الگوی اخلاقی هستند.

وی افزود ، امروز نیز با تأسی از مقاومت و شجاعتهای رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس شهدای مدافع حرم، تربیت یافتگان مکتب ظلم ستیزی و ایثار، حماسه آفریدند و نام خود را بر پیشانی تاریخ این سرزمین جاودان ساختند که این افتخار آموزش و پرورش است چنین جوانانی شجاعی تربیت یافته و خروجی آن هستند.

امروز نیز دشمن درشکل‌هایی دیگر در نبرد اقتصادی و سیاسی و فرهنگی با کشور عزیزمان است که بر همه تکلیف است با همان روحیه دوران دفاع مقدس متحد و یکپارچه،‌ از جنبه‌های مختلف از کشور دفاع کنیم.

در ادامه حمید مرادی از آزادگان دوران جنگ تحمیلی، خاطراتی از سختیهای دوران اسارت بیان کرد و افزود: امروز نیز همه ما هم‌پای تمام ایرانیان شجاع و سرافراز در راه حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران آماده خدمت و جانفشانی هستیم.

در پایان حاج جعفر همتی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مشاور عالی استانداری استان کرمانشاه به بیان خاطراتی از فداکاریهای رزمندگان ایرانی پرداخت و از آنها به عنوان شجاع ترین و پر افتخار ترین سربازان تاریخ این سرزمین یاد کرد که حماسه آنها جاودان است .

این همایش با اهدای لوح تقدیر به آزادگان فرهنگی استان خاتمه یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار