نهال یادگیری دانش آموزان در تابستان به آبیاری بیشتری نیاز دارد

ارومیه(پانا)- کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی بر لزوم اجرای فعالیت های تداوم یادگیری دروس توسط والدین و مدرسه در طول تابستان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۴۶۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
نهال یادگیری دانش آموزان در تابستان به آبیاری بیشتری نیاز دارد

سهیلا نامدارپایه در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: با پایان سال تحصیلی و آغاز تعطیلات تابستانی، کودکان از علم آموزی و دانش‌اندوزی سیستم رسمی فارغ می‌شود و به این ترتیب تعطیلات و دوری از محیط یادگیری و یادآوری علاوه بر خوشی‌های بی‌شماری که دارد؛ تلخی‌هایی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که یادگیری کودکان به آبی می‌ماند که در مقابل گرمای تابستان بخار می‌شود، گفت: ما در طول تابستان می‌توانیم بر انجام دادن فعالیت هایی تمرکز کنیم که میزان افت و از دست دادن یادگیری را به حداقل برسانیم که از طرف مدرسه، اولیا و مراکز یادگیری هر کدام می‌شود فعالیت هایی انجام داد.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی افزود: تاثیرگذارترین فعالیت تمرکز بر اولیا است چون هنگام تعطیلات، این پدران و مادران هستند که می‌توانند به صورت مستمر با بچه‌ها در ارتباط باشند.

این معلم مقطع ابتدایی گفت: همچنین با آموزش اولیا و دادن نقش دستیاران آموزشی به آنان در مدارس می توان قبل از تعطیلی مدارس ، پدران و مادران را آموزش داد که با کودکان خویش در طول تعطیلات و تابستان فعالیت‌های آموزشی انجام دهند.

نامدارپایه خاطر نشان کرد: خرید کتاب های کار و تابستانه و یادآوری و … با قید یک بند و در نظر گرفتن یک نکته‌ ی ظریف مناسب است؛ آن هم اینکه اولیا کتابی را که گرفته ‌اند با صحافی برش دهند و به مرور و یکی یکی صفحات را در اختیار کودک قرار دهید تا انجام دهد، در این حالت بار روانی منفی روبرو شدن با یک کتاب بزرگ را ندارند.

وی اضافه کرد: فعالیت های تشویقی مثل برگزاری مسابقات مثل مسابقه کتابخوانی، حفظ و قرائت قرآن و… در طول ایام تابستان توسط مدارس و مراکز هم مفید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار