نمایندگان مجلس دانش آموزی باید الگوی سایرین باشند

شیراز(پانا) – رئیس شورای دانش آموزی استان فارس هدف اصلی نمایندگان مجلس دانش آموزی را بهبود بخشیدن به وضعیت دانش آموزان و مدارس دانست.

کد مطلب: ۸۴۵۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان مجلس دانش آموزی باید الگوی سایرین باشند

عضو مجلس دانش آموزی در گفت و گو با خبرنگار پانا افزود: اعضای مجلس دانش آموزی با توجه به این که از جنس دانش آموزان هستند و در مدارس آن ها تحصیل می کنند، بهتر از مسئولین از شرایط با خبر هستند که هر کدام از اعضا با تعامل و همفکری دغدغه های خودش را بیان می کند.
علیرضا خارستانی خبرداد: در کمیسیون ها و صحن علنی مجلس دانش آموزی در صدد اجرای طرحی در استان فارس هستیم تا شرایط ارتباط مستقیم دانش آموزان با اعضای مجلس دانش آموزی را فراهم کنیم
وی با بیان این که 5 سال سابقه فعالیت در شورای دانش آموزی مدرسه را دارد اظهار داشت: با توجه به این که خودم در مدارس دولتی درس خوانده ام و و از برخی وضعیت های نامناسب دانش آموزان این مدارس آگاه هستم ، یکی از دلایلی بود که به مجلس دانش آموزی وارد شدم.
وی ادامه داد: با توجه به این موضوع خود را به عنوان عضو کوچکی برای دفاع از حق دانش آموزان استان فارس و کشور از دلایل دیگر ورود من به مجلس دانش آموزی بود.
رئیس شورای دانش آموزی استان فارس بزرگترین معضل دانش آموزان را استرس کاذب کنکور در دانش آموزان بیان کرد و عنوان کرد: با توجه به این که ما دانش آموزان را از ابتدای تحصیل درگیر این موضوع کرده ایم و مدارس را به تیزهوشان، نمونه دولتی و... طبقه بندی کردیم این استرس کاذب را در آن ها ایجاد کرده ایم.
به گفته وی این موضوع در کمیسیون های تخصصی مجلس دانش آموزی بیشتر بررسی می شود.
خارستانی در خصوص عضویت تمام دانش آموزان در مجلس دانش آموزی افزود: مجلس دانش آموزی شرایطی دارد که دانش آموز پایه نهم یا دهم باید حتما در شورای مدرسه عضو باشند و در انتخابات منطقه و استانی حاضر شده و در نهایت به مجلس دانش آموزی راه یابند که هر دانش آموز با هر عقیده و طرز تفکر می تواند وارد مجلس دانش آموزی شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اعضا مجلس دانش آموزی به عنوان برگزیدگان جمعیت 13 میلیونی دانش آموزان کشور باید به عنوان یک الگوی مناسب و عالی عمل کنند تا وقتی دانش آموزان یک نماینده مجلس را می بینند به این درک برسند که آن نماینده از نظر شخصیتی و طرز تفکر یک تفاوت هایی با سایر دانش آموز دارد

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار