در برنامه چراغ مطرح شد:

پارازیت ناشیانه ترین راه مقابله با ماهواره است

تهران (پانا) - برنامه چراغ سه شنبه 23 مرداد ماه به مسئله امواج و پارازیت‌ها در شهر تهران اختصاص داشت.

کد مطلب: ۸۴۵۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
پارازیت ناشیانه ترین راه مقابله با ماهواره است

به گزارش روابط عمومی برنامه چراغ ،مهندس نافذ کارشناس ارشد مخابرات با اشاره به اینکه امواج با توجه به کاربردی که دارند برای ما مثبت اما برای بدن انسان منفی هستند گفت : ما هروز در برابر امواج مختلفی همچون وای فای و یا امواج موبایل هستیم اگر فاصله کافی از منبع موج داشته باشیم خطر کمتری دارد واگر فاصله را رعایت کنیم از خطرات آنها دور خواهیم بود.

وی ادامه داد : در تمامی کشورهای پیشرفته مراقبت ها درباره امواج انجام می شود شاید در برخی کشورها به دلیل اینکه تعداد اپراتورها زیاد است امواج بیشترباشد.

دکتر کوهنانی حقوقدان و جرم شناس نیز گفت : باید ابتدا این سوال را مطرح کنیم که رژیم قانون گذاری ما در حوزه ارتباطات رادیویی و سخت افزارها به چه گونه ای است آیا اجازه ای برای امواج داریم؟

وی ادامه داد : به هیچ عنوان نمی توان از امواج رادیو و امواج میکرو موج و مخابرات مورد استفاده قرار می گیرد زیرا اثر دارند و بی اثر نیستند.
کونانی با اشاره به حق مختل سازی دولت ها برروی امواجی که بدون اجازه آنها برروی کشورشان ساطع می شود گفت : حق مختل سازی به معنای این نیست که از بدترین ابزار استفاده کنیم که اثر بدی داشته باشد با پارازیت سازی نمی توانیم جلوی برخی موارد را گرفت.

وی ادامه داد : پارازیت ها بر سلامت شهروندان اثر منفی دارند این مساله را در قالب حقوقی مردم حق مقابله طلبی دارند. قوانین موجود حق را به شهروندان می دهند. قوانین و مقررات گسترده ای داریم که تمامی افراد جامعه و نظام حاکمیتی را موظف کرده کارهایی انجام ندهند که موجب آسیب رساندن به سلامت افراد شوند.

وی ادامه داد : شاید مسئولان بسیاری از نهادها می دانند که این پارازیت ها ضرر دارند اما جز وظایف قانونی شان است و چاره ای ندارند. پارازیت یکی از ناشیانه ترین راه مقابله با ماهواره در جامعه است. ما راه های قوی تری برای این موضوع داریم.

غلامرضا کاتب نماینده گرمسار وعضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت : چون خودم در حوزه انتخابی با این آسیب روبرو هستم از مضرات آن آگاه هستم. 3 سال در گرمسار موضوع پارازیت ادامه دارد و مردم ناراحت هستند درحالیکه آنها نیازمند آرامش بیشتری هستند، پیگیری های زیادی در این مورد کردم. باید دید چه کسی متولی این موضوع است و چه کسی باید این موضوع را مرتفع کند؟ آسیب های ناشی از آن مشکلات فرهنگی ایجاد کرده است تا آنجا که برخی شبکه های تلویزیونی خودمان هم قطع می شود. در کمیسیون فرهنگی هم در مورد این موضوع بحث شد که چه کسی باید متولی و پاسخگوی مردم باشد.

وی ادامه داد : وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید دنبال این موضوع باشد. زیرا زیرساخت مجموعه ای که اطلاع رسانی و سیگنال رسانی و مجموعه ارتباطات ماهواره ای را در دست دارد جز وظایف آنهاست اما آنها هم می گویند اطلاعاتی در این باره در دست ندارند.

برنامه رادیویی چراغ هر شب ساعت 21 از رادیو تهران به ‎سردبیری و تهیه کنندگی لیدا عرفانیان ، با حضور زهره سادات هاشمی کارشناس مجری و علی زادمهر کارشناس فرهنگی و اجتماعی بصورت زنده پخش می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار