مدیرکل آموزش و پرورش قم:

خبرنگاران پانا محصول خودآموزش و پرورش هستند

قم (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در بازدید از خبرگزاری پانا خبرنگاران پانا را محصول آموزش و پرورش و مورد افتخار خود خواند.

کد مطلب: ۸۴۵۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران پانا محصول خودآموزش و پرورش هستند

پیش از ظهر امروز حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه ناصر حمزه ای معاون پرورشی، محسن رمضان بیگی معاون تربیت بدنی و سلامت، رضایی مدیر روابط عمومی، پور محمدیان رئیس سازمان دانش آموزی و دیگر مسئولان همراه به منظور گرامی داشت و قدردانی از زحمات خبرنگاران پانا در سالن جلسات سازمان دانش اموزی حضور یافتند و خبرنگاران را مورد تفقد قرار دادند.
حمیدرضا شیخ الاسلام که جهت پاس داشت زحمات خبرنگاران پانا اولین بازدید رسانه ای خود را از پانا آغاز کرده بود اظهار داشت:خبرنگاران پانا محصول خود اموزش و پرورش هستند، و رسالت خبرنگار،رسالت بسیار بزرگی است که می تواند اطلاعات ریز کشور را با سلامت و صداقت به مردم منتقل کند و نگاه مردم را نسبت به حاکمیت و کشور به یک نگاه دقیق و یک نگاه امیدوار کننده تبدیل کند.
مدیر کل آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه اخباری که خبرنگاران منتقل می کنند دارای صراحت و پاکی و صداقت است بیان داشت: افرادی که قدم به مجموعه خبرنگاری گذاشتند دغدغه زیادی برای کشورشان دارند. دیده ای از نقاط ضعف و قوت جامعه دارند به گونه ای که مدیران باید در نقاط ضعف کارهای خود دقت بیشتری کنند و ببینند که چشم های بینایی هست که رفتار انها را رصد میکند.
وی سپس به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد و از تخصیص بهترین فضای اداره آموزش و پرورش به خبرگزاری پانا و سازمان دانش آموزی اشاره کرد و افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان از لحاظ مکانی در ابتدا وضعیت مطلوبی نداشته ، و اولین کاری که ما توانستیم انجام بدهیم این بود که بهترین فضاهای اداره را به دوستان زیر مجموعه خود ارائه دهیم.

شیخ الاسلام تصریح کرد: بیش از 40 زیر مجموعه در اداره کل آموزش و پرورش استان فعالتی می کنند داریم که برای هر کدام مسئولانی وظیفه شناس را انتخاب کرده ایم که اگر هر کدام به مشکلی بخوردند و نیازمند استفاده از جایگاه مدیریتی بنده داشته باشند بدون توقف به کمک آنها خواهم شتافت.
وی در ادامه برای حمایت از خبرنگاران پانا پیشنهاد برگزاری کلاس های آموزشی را در تالار آموزشی مرکز فرهنگی رفاهی فرهنگیان را داد و افزود ما با فراهم آوردن امکانات لازم قصد داریم در این عرصه نیز دانش آموزان را توانمند سازیم.

مدیر کل اموزش و پرورش قم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تیر تیز انتقاداتی که به سمت دستگاه آموزش و پرورش استان وارد شده و بعضاً رنگ و بوی جناحی یا غرض ورزی نیز در آن وجود دارد تأکید کرد: اگر مدیری ظرفیت تحمل حرف ها را نداشته باشد این ضعف مدیریت است و باید این دیدها اصلاح شود.

شیخ الاسلام تاکید کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه بزرگ است که جنس آن تعلیم و تربیت است و اگر آموزش و پرورش ظرفیت حرف ها را نداشته باشد این ضعف مدیریت است.
وی گفت: وظیفه ما خدمت به 2500 دانش آموز است و ما نباید وارد این موضوع ها بشویم و من از تمامی کسانی که ضعف ما را می گویند تشکر میکنم.
وی در مورد سئوالی که در خصوص عملکرد و وضعیت فرهنگی و اقدامات فرهنگی برای دانش اموزان،اظهار داشت: امروزه فرهنگ را به عنوان یک سواد می دانیم مثل کلام زیبا و نوع ارتباط برقرار کردن،ولی زیرساختار مسائل فرهنگی ،تربیت است .در 4 سال گذشته اموزش و پرورش سه شعار تربیتی که زیر ساختار مسائل فرهنگی بود،به مدارس ابلاغ کردم «قران_نماز_احترام به بزرگ تر»، برنامه کار علمی نماز را در تابستان اغاز کردیم،تا دانش اموز برای ترس از دیگران نماز نخواند بلکه با دل نماز بخواند و به مسائل فرهنگی باید به صورت زیر ساختی و عملیاتی حرکت کنیم.
وی در ادامه افزود: تربیت شناخت ارزش هاست که کشاندن فراگیر به سمت ارزش ها باید به گونه ای باشد که فراگیر ارزش ها را 1-بفهمد 2-دوست بدارد 3-بپذیرد 4-به کار بگیرد.

شیخ الاسلام در خصوص تأمین نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید نیز از جذب 480 نفر تحت قالب ماده 28 و استخدام و پذیرش بیش از 600 دانشجوی تربیت معلم خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه ضمن اشاره به اینکه استخدام در اموزش و پرورش به غیر از آزمون سازمان سنجش توسط هیچ فرد دیگری امکان پذیر نیست افزود: تمامی استخدام های آموزش و پرورش از مجرای سازمان سنجش امکان پذیر است و باید فرد تائیدیه علمی را داشته باشد.
شایان ذکر است شیخ الاسلام در پایان این مراسم از زحمات مسئول خبزگرای پانا و خبرنگاران تقدیر و قدردانی و آنها را مورد التفاط قرار داد.

/فاطمه معصومه رشیدی/ هانیه عطایی/ زهرا ماشاء اللهی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار