سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

نمایشگاه صنایع دستی اردبیل 2 هزار شغل ایجاد می کند

اردبیل (پانا) - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ایجاد 200 مورد فرصت شغلی با راه اندازی اولین نمایشگاه دایمی صنایع دستی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۵۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه صنایع دستی اردبیل 2 هزار شغل ایجاد می کند

نادر فلاحی در نشستی با مسئولان معاونت صنایع دستی استان گفت : نمایشگاه دایمی صنایع دستی اردبیل در خیابان مقدس اردبیلی کلنگ زنی شده و برای جذب اعتبار احداث آن تلاش می شود .
او اظهار داشت: استانداری اردبیل اختصاص 50 میلیارد ریال در مدت 2 سال را به این طرح متقبل شده و جذب اعتبار از سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در دست اقدام است .
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر فروش صنایع دستی، ورک شاپ تولید نیز دایر می شود .
به گفته فلاحی ، در این نمایشگاه همچنین مجموعه ای از سوغات استان عرضه شده و محلی برای ارائه غذاهای محلی دایر خواهد شد .
وی با اشاره به تاثیر محسوس صنایع دستی در اشتغال زایی اضافه کرد: صنایع دستی در توسعه پایدار روستایی نیز موثر است .
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: نمایشگاه های صنایع دستی در نگارخانه خطایی اردبیل برپا شده و در مجاورت بقعه شیخ صفی مدرسه پورسینا نیز در دست مرمت است تا برای برپایی ورک شاپ مورد استفاده قرار بگیرد .
گفتنی است: اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند .
بیش از 120 هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از 62 رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند .
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار