در گفت و گو با پانا

1025مرکز پیش دبستانی برای آموزش نوآموزان همدانی تلاش می کنند

همدان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی استان همدان اظهار کرد:301مرکزمورد حمایت دولت و 375کلاس در فضای مازاد مدارس دولتی و 349مدارس غیر دولتی در استان همدان برای آموزش نوآموزان تلاش می کنند.

کد مطلب: ۸۴۵۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
1025مرکز پیش دبستانی  برای آموزش نوآموزان همدانی تلاش می کنند

یاسر نانکلی در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان اظهار کرد: دوره پیش دبستانی یک دوره بسیار مهم در زندگی فرد از لحاظ تحصیل و شخصیت و زمانی برای رشد ذهنی، عاطفی،اجتماعی و جسمی است.

وی افزود: در دوره پیش دبستانی نو آموزان از رده ی سنی 5 و 6 سال میتوانند در این مرحله برای شروع تحصیل خود در مقطع اول دبستان اماده شوند.

وی با اشاره به اینکه در کشورما این دوره بصورت رسمی غیراجباری و در کشورهای دیگر بصورت اجباری انجام میگیرد. بیان کرد: دوره پیش دبستانی یک دوره بسیار مهم در زندگی فرد از لحاظ تحصیل و شخصیت و زمانی برای رشد ذهنی،عاطفی،اجتماعی و جسمی است.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان افزود: ما در ساختار آموزش و پرورش برای دوره پیش دبستانی یک مدیرکل مربوطه داریم و با هدف توسعه پایدار به دنبال گسترش این مقطع از دورترین نقاط استان تا مراکز استان همدان تلاش می کنیم.این مراکز باید از آموزش وپرورش مجوز بگیرندو از دو الزام باید برخوردار باشند 1-مربیان پیش دبستانی با تایید و گزینش آموزش و پرورش انتخاب شوند.2- از محتوای تدریسی که آموزش و پروش در نظر دارد استفاده کنند.

وی اظهار کرد: این مراکز باید در سامانه سناد که متعلق به آموزش و پرورش ثبت شوند و این مراکز بصورت فضای مازاد مدارس دولتی و مدارس غیر دولتی است که شهریه پیش دبستانی در فضای مازاد مدارس به علت پرداخت هزینه کمتر برای اجاره کلاس ها و... کمتر است. هزینه ها 200هزار تومان مناطق محروم و 450هزار تومان مناطق نیمه برخوردار و 700هزارتومان مناطق برخوردار است.

/سارا چهارمحالی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار