بیش از 163 هزار مترمربع از اراضی مدارس ماکو سنددار می‌شود

ارومیه (پانا) - معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش ماکو از سنددار کردن ۱۶ هزار و سیصد متر مربع از اراضی مدارس ماکو خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تمامی اراضی و املاک مدارس آموزش و پرورش ماکو سنددار شوند.

کد مطلب: ۸۴۵۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 163 هزار مترمربع از اراضی مدارس ماکو سنددار می‌شود

«محرم فرجی» در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: تلاش می‌شود تمامی اراضی و مدارس آموزش و پرورش ماکو سنددار شوند و در این راستا بیش از 163 هزار و هشتصد متر مربع از اراضی و عرصه مدارس ماکو سنددار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در سنددار کردن مدارس طی سالهای گذشته هیچگونه اقدامی صورت نگرفته بود، افزود: این امر باعث تضییع حق آموزش و پرورش شده بود و در این راستا یکی از مهمترین مکان‌های این نهاد علمی که از قدیم الایام مدرسه بود از دست آموزش و پرورش خارج شده بود؛ بنابر این برای رفع این مشکلات اقدام به دریافت سند ثبتی ۲۴ مدرسه شهری و ۲۸ روستایی شد که از مدارس شهری تاکنون ۱۵مدرسه به صورت تک برگ سند دار شده‌اند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش ماکو خاطرنشان کرد: از مهمترین این اقدامات رفع مشکل به وجود آمده در مدرسه شهید دکتر آیت، که از سال 1333 پابرجا بود که متأسفانه حکم تخریب این مکان از سوی دادگاه ماکو صادر شده بود و با پیگیری‌های لازم از طریق اداره کل اموال دولتی و سازمان ثبت اسناد، این مشکل حل شد.

فرجی باتاکید بر اینکه با اخذ اسناد ثبتی مدارس سازمان نوسازی مدارس و خیران مدرسه‌ساز به راحتی می‌توانند برای نوسازی و احداث مدارس اقدام کنند، بیان کرد: تغییر کاربری بخشی از مدارس که پتانسیل تبدیل به تجاری را دارند نیز همگام با این عمل حل خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدام برای اخذ سند۲۴ مدرسه شهری انجام شده که این اقدام از طریق گواهی بند دال ۱۰ مدرسه شهری و از طریق انتقال از طرف شهرداری ماکو ۱مدرسه و از طریق قانون تعیین تکلیف ۳ مدرسه سند دار شدند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش ماکو در تشریح چرایی کند بودن فرآیند اخذ سند‌های مدارس گفت: مشکلات اداری زیادی دامنگیر این موضوع بود که از آنها می‌توان به مدارس وقفی، مدارسی که سند اولیه آنها به نام ارگان‌های دیگر و املاکی از اشخاص خریداری شده بود اشاره کرد.

وی گفت: جمع کل متراژ تغییر کاربری از آموزشی به تجاری متراژ عرصه 43748 و متراژ تجاری 6431 متر مربع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار