واعظی: هنوز هیچ گزینه‌ای برای تصدی وزارت کار مطرح نیست

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از فرصت سه ماهه برای تعیین وزیر کار خبرداد و گفت که هنوز گزینه‌ای برای این سمت مطرح نیست و دولت در حال بررسی است.

کد مطلب: ۸۴۵۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
واعظی: هنوز هیچ گزینه‌ای برای تصدی وزارت کار مطرح نیست

محمود واعظی در پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پانا درباره زمان تعیین وزیر کار از سوی رئیس‌جمهوری گفت: «رئیس جمهوری برای معرفی وزیر کار به مجلس سه ماه فرصت دارد و هنوز گزینه‌ای مطرح نیست و در حال بررسی هستیم.»

او در پاسخ به سوال دیگر پانا در این مورد که آیا این انتقاد اعضای مجلس مبنی بر ضرورت هماهنگی با خانه ملت برای امضای کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر را وارد می داند، گفت: «این نظر مجلس نیست و تنها یکی از نمایندگان به این موضوع اشاره کرده است.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ادامه داد: «باید فرق قائل شد بین اینکه یک نماینده مطلبی را می‌گوید یا اینکه مجلس در مورد آن تصمیم می‌گیرد به هر حال نماینده‌ای در این باره مطلبی را عنوان کرده است.»

او تصریح کرد: «ما مانند بقیه کنوانسیون هایی که در محافل بین المللی با سازمان ملل و یا دیگر کشور ها امضا می‌کنیم در متن آن بندی وجود دارد که پس از امضای دولت باید مراحل بعدی آن طی شود.»

واعظی گفت: «آقای رئیس‌جمهوری در همان جلسه امضای کنوانسیون اعلام کردند که زمانی این کنوانسیون اجرا می‌شود که مراحل آن طی شود از جمله اینکه مجلس آن را تایید کند.»

او درباره حواشی جلسه امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، اظهار کرد: «شاهد بودیم در شبی که اسناد مربوط به خزر امضاء شد رسانه‌های بیگانه حرف‌هایی مطرح کردند که متاسفانه در داخل هم مقداری انعکاس داشت و رسانه‌های داخلی باید این موضوع را برای مردم روشن کنند که هیچ وقت بحث ۵۰ درصد سهم روسیه از دریای خزر مطرح نبوده است. وقتی بحث ۵۰ درصد مطرح می‌شود یعنی فقط یک طرف ایران یک طرف روسیه اما الان روسیه بحث ۱۷ درصد را با همسایگان خزر درمیان گذاشت.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ادامه داد: مهم این بود که ما در این سفر بحث نظامی بودن دریای خزر ، شیلات، کشتیرانی، امنیت منطقه و مهمتر 15 مایل حریم ساحلی ما بود که همه مطرح شد و در مورد همه این موضوع‌ها بحث و تبادل نظر کردیم و نهایی شد و فکر می‌کنیم در مذاکرات آینده ما می‌توانیم مباحث بیشتری مطرح کنیم.»

او درباره موضوعات طرح شده در جلسه هیأت دولت این هفته نیز گفت: «درباره شرایط سیاسی کشور وزیر کشور گزارش خوبی ارائه داد، در جمع بندی آقای رئیس جمهوری تاکید کرد همواره به نیازمندی های مردم باید توجه بیشتری کنیم.»

واعظی افزود: «مردم با گرانی مشکل دارند وزارت صمت مامور شد نظارت بیشتری بر قیمت ها داشته باشد . تکریم ارباب رجوع موضوع دیگری بود که تاکید کردند. در جلسه بعدی قرار شد موضوعاتی که مورد توجه اقشارمردم بویژه اقشار ضعیف هست طرح شود.»

او در ارتباط با موضوع تغیرات در کابینه گفت: «بحثی که من پیشتر مطرح کردم را نتیجه‌اش را دیدید ، بحث ورود آقای همتی به تیم اقتصادی و کابینه بود. سیاست دولت این است که ما تغییر را برای تغییر نمی‌خواهیم برای اصلاح می خواهیم. اگر نیروهایی باشند که با انگیزه بیشتر در وضعخاص تحریم و فشارهای بین المللی کار کنند و فشارها را بردارند استقبال می‌کنیم.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درباره انتخاب سخنگوی دولت نیز گفت: «مدتی نیست که دولت سخنگو ندارد، دو هفته است. حتما سخنگو انتخاب می‌شود. فردی مورد نظر بود که به دلیل مشغله زیاد اری ترجیح دادند، شخص دیگری باشد.»

او سپس گفت: «من هیچ نامه ای از قالیباف دریافت نکردم. ضمن اینکه رییس جمهور تاکید کردند تا زمانی که سخنگو انتخاب می‌شود همه وزرا و اعضای کابینه موظف هستند ارتباطشان را با رسانه ها بیش تر و سفر استانی بیشتر بروند.»

واعظی درباره اینکه چرا جزئیاتی از جلسه سران سه قوه منتشر نمی شود نیز تصریح کرد: «جلسات دو ساعت و دوساعت و نیم است موضوعات بسیار مهمی طرح می‌کنند که همه مفادش به جمع بندی نمی‌‌‌رسد.از سویدیگر جمع بندی سران سه قوه خدمت مقام معظم رهبری تقدیم می شود و پس از تائید ایشان اعلام می‌شود. حق مردم و رسانه ها است که پس از تشکیل جلسه خبر آن را داشته باشد ما مردم را در جریان کلیات موضوع قرار می دهیم تا بدانند در جلسه چه موضواعتی مطرح شده است و وقتی تایید شد جزئیات را به مردم می گوییم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار