گازرسانی به بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در هفته دولت

شیراز (پانا) - مدیر عامل شرکت گاز استان فارس، بهره برداری از ۱۳۰ واحد صتعتی و گازرسانی به ۱۰۴ روستا و ۲ شهر را از پروژه های هفته دولت برشمرد و افزود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۱۱۷ میلیارد تومان به بهره برداری خواهند رسید.

کد مطلب: ۸۴۵۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
گازرسانی به بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در هفته دولت

غلامعباس حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های هفته دولت افزود: با بهره برواری از این طرح ها تعداد ۱۳ هزار و ۵۷۷ خانوار تحت پوشش قرار میگیرند.
وی ادامه داد: فارس با ۲۹ شهرستان و ۱۰۷ شهر جز بزرگترین استان ها است که ۷۰ درصد آن را جمعیت شهری و ۳۰دصد جمعیت روستایی است که
یکی از خدمات عمده در سالهای اخیر گاز رسانی به اینها بوده است.
وی افزود: تاکنون۹۳ شهر دارای گاز هستند که ۲ شهر نیز در هفته دولت به بهره برداری می رسند و از این تعداد ۹ شهر نیز در دست اجرا است و ۳ شهر هم جزء شهرهای باقیمانده است که باید مراحل اجرایی آن آغاز شود.
وی شهرهای در دست اجرا را دوزه (شهرستان جهرم) ، رستاق، فدامی و دوبرجی در داراب و بیرم و عماد شهر در لارستان ، چاه ورز در شهرستان لامرد، خانیمن و کامفیروز در مرودشت عنوان کرد و افزود: ۳ شهر باقی مانده نیز شامل شهرهای جویم و بنارویه در لارستان است که کارهای اولیه آنها انجام شده و دهرم در فراشبند نیز پیگیر اخذ مجوزات لازم برای آن هستیم.

حسینی اظهار کرد: ۴۴۲۱ روستا در فارس داریم که ۲۶۹۳ روستای آن با جمعیت بالای ۲۰ خانوار مشمول گاز رسانی هستند، که از این تعداد تاکنون یک هزار و ۶۴۱ روستا گاز رسانی شده است.
وی افزود: ۵۳۳ روستا در دست اقدام است و ۴۸۱ روستا در دست اجرا است.
وی تصریح کرد: در حال اضر متوسط ضریب برخورداری روستاهای استان از گاز شامل ۷۱.۹ درصد است.
وی تعداد کل صنایع استان را ۸۴۱۵ صنعت برشمرد و افزود: تاکنون ۶ هزار و ۹۸۵ صنعت گازرسانی شده اند و تعداد ۴۲۴ صنعت در دست اجرا هستند ک ۵۰۱ صنایع در دست اقدام هستند.
وی صنایع باقیمانده را ۹۲۹ صنعت برشمرد و افزود ۷۷ صنعت نیز در دست انتخاب پیمانکار است.


مدیر عامل شرکت گاز استان فارس تعداد جایگاه های سی ان جی را ۱۳۶ جایگاه است که از این تعداد ۱۳۰ جایگاه گازدارند و ۴ جایگاه در دست اجرا است و ۲ جایگاه بدلیل عدم پیگیری متقاضی باقیمانده است.

وی مطالبات شرکت گاز استان را ۳۵۲ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: ما بیشترین مطالبات را از سیمان و نیروگاهها داریم و مطالبات مشترکین خانگی ما نیز ۲۴ میلیارد تومان است.

وی گفت: ۱۵ درصد مطالبات نسبت به گذشته افزایش داشته و اگر این مطالبات برنگردد بودجه های ما به وصول مطالبات تخصیص داده میشود و این روند بر اجرای پروژه ها تاثیر میگذارد.

حسینی افزود: فروش گاز در استان ۱۲ میلیارد مترمکعب در سال گذشته بوده و پیش بینی امسال ۱۳ میلیارد مترمکعب است و در واقع ما
جزء استانهای دارای بیشترین مشترک هستیم.





ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار