امسال 532 مددجوی کمیته امداد آذربایجان غربی صاحب شغل شدند

ارومیه (پانا)- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: امسال برای 532 مددجوی تحت پوشش این نهاد اشتغال ایجاد شده و این میزان اشتغالزایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۴۵۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
امسال 532 مددجوی کمیته امداد آذربایجان غربی صاحب شغل شدند

عزیز سهندی با اشاره به اینکه برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی حدود 93 میلیارد و 950 میلیون ریال هزینه شده است، افزود: سال گذشته این نهاد حمایتی برای پنج هزار مددجوی تحت پوشش با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال اشتغال ایجاد کرد.

وی بیان کرد: خودکفایی این مددجویان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) با ایجاد اشتغال در بخش های صنعتی، کشاورزی، دامداری و خدماتی محقق شده و بیشترین شغل ایجاد شده برای مددجویان استان در زمینه دامپروری بوده است.

سهندی اظهار داشت: کمیته امداد آذربایجان غربی در سال جاری ایجاد اشتغال برای هشت هزار و 400 مددجوی تحت پوشش با یکهزار و 880 میلیارد ریال اعتبار را هدفگذاری کرده است.

وی اضافه کرد: آموزش های بازار محور، برپایی نمایشگاه فروش محصولات تولیدی، ارائه بسته های تشویقی به مددجویان کارآفرین، ارائه تسهیلات اشتغال به واحدهای تعاونی و برگزاری دوره های آموزش کسب و کار از جمله برنامه های کمیته امداد آذربایجان غربی در راستای توانمندسازی مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با الهام از تعالیم شرع مقدس همواره سعی بر این دارد که اصولی‌ ترین و شایسته ‎ترین خدمات را به مددجویان مورد حمایت ‌عرضه کند و بر همین اساس طرح‌ها و فعالیت‌های خودکفایی را در راس برنامه‎های خود قرار داده‌ است.

وی اضافه کرد: طرح های خود اشتغالی، گام مهمی در تامین معیشت خانواده های نیازمند و استقلال اقتصادی مددجویان است و نخستین و اساسی‎ترین گام در این رابطه ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود و روحیه علاقه به کار و عدم اتکا به دیگران است.

سهندی گفت: کمیته امداد به دنبال ایجاد مشاغل پایدار با درآمد مناسب برای مددجویان است و توانمندسازی، مدل‌سازی و پشتیبانی سه مؤلفه راهبردی برای مدیریت جریان ایجاد فرصت‌های شغلی در این نهاد است.

وی ادامه داد: کمیته امداد استان قبل، حین و بعد از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی بر کار مددجویان نظارت می کند و این یکی از دلایل پایداری طرح‌های اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی اضافه کرد: سالانه باید حداقل برای 10 درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان غربی، اشتغال پایدار ایجاد شود تا آنان به سمت یک زندگی مستقل و به دور از حمایت های کمیته امداد سوق داده شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار