میزان افزایش وام ضروری بازنشستگان اعلام شد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: وام ضروری بازنشستگان از مهرماه پرداخت می‌شود

تهران(پانا) - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از واگذاری تعدادی از شرکت‌های سازمان بازنشستگان از طریق بورس و فرابورس خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۵۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
میزان افزایش وام ضروری بازنشستگان اعلام شد

جمشید تقی زاده، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در نشستی خبری گفت: در راستای تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر خروج از بنگاه داری، صندوق کشوری بررسی کلانی را انجام داده است که امسال تعدادی از این شرکت‌ها را از طریق بورس و فرابورس واگذار خواهد کرد و سود آن را برای رفاه بازنشستگان هزینه خواهیم کرد.

وی افزود: در این راستا ۶۷ شرکت زیان‌ده و کم بازده را در اولویت کاری خودمان قرار داده ایم که به فروش برسند و نه شرکت سودآور نیز خارج از استراتژی صندوق را سازماندهی خواهیم کرد.

تقی‌زاده تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های صندوق بازنشستگی در نظر داریم وام ضروری را از مهرماه پرداخت کنیم. پیش از این به ۳۰۰ هزار نفر ارائه می‌شد و اکنون قرار است به ۴۰۰ هزار نفر برسد. میزان وام نیز از چهار میلیون تومان به پنج میلیون تومان افزایش یافته است و در مجموع دو هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافته است.

به گفته وی، ثبت نام بازنشستگان برای دریافت وام پنج میلیون تومانی با سود چهار درصد از ابتدای شهریورماه آغاز می‌شود.

وی افزود: امسال برای بیمه تکمیلی بازنشستگان، تلاش کردیم دو میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهیم و در بسته جدید حمایت از بیماران صعب‌العلاج قرار است ۳۲ هزار نفر را پوشش دهیم و به این افراد خدمات ویژه تکمیلی ارائه شود.

تقی‌زاده در ادامه افزود: صندوق در راستای سیاست‌ای حمایتی و جبرانی در بخش پوشش هزینه‌های توانبخشی، در سال جاری مبلغ توانبخشی را به 540 هزار تومان برای هر بازنشسته افزایش داده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور درخصوص پروسه طولانی پرداخت هزینه درمان از سوی بیمه آتیه سازان حافظ گفت: این بیمه پروسه‌های طولانی برای بررسی اسناد پزشکی بازنشستگان دارد و یک ماه طول می‌کشید. در مذاکره‌ای که انجام دادیم و با الکترونیکی شدن بررسی اسناد این میزان به ۴۸ ساعت کاهش می‌یابد. البته سعی خواهیم کرد که بیمه ملت که متعلق به خودمان است را تقویت کنیم چرا که هنوز زیرساخت‌های لازم را ندارد اما فعلا با بیمه آتیه‌سازان ادامه می دهیم اما اگر رضایت بیمه شدگان را جلب نکند حتما تصمیمات جدی درباه آن خواهیم گرفت.

وی تأکید کرد: بیمه آتیه‌سازان حافظ موظف به اجرای سیاست‌های کلان صندوق بازنشستگی کشوری است و این سیاست‌ها باید اجرا شود.

تقی‌زاده در ادامه سخنان خود گفت: همچنین برای افزایش رفاه اجتماعی بازنشستگان و رفع احتیاجات ضروری اقدام به طراحی کارت رفاهی چند منظوره کرده‌ایم که 10 تا 15 خدمت در این کارت تعریف خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ساخت دهکده سلامت گفت: با استانداری تهران برای ایجاد این دهکده رایزنی کرده‌ایم و تعامل کرده‌ایم که 40 هکتار زمین در تهران در اختیار ما بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار