تفتیان: کار سختی در جاکارتا دارم،اما امیدوارم

تهران (پانا) -سریع‌ترین مرد ایران معتقد است در بازی‌های آسیایی کار سختی در پیش روی دارد اما امیدوار است پیروز مسابقه باشد.

کد مطلب: ۸۴۵۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تفتیان: کار سختی در جاکارتا دارم،اما امیدوارم

حسن تفتیان، سریع‌ترین مرد ایران مدتها است تمرینات آماده سازی خود را زیر نظر مربی فرانسوی خود در کمپ پاریس سپری می کند. او فصل موفقیت آمیزی را با ثبت نتایج مطلوبش در تورنمنت‌‎های بین المللی کسب کرد و حالا در آستانه حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا نسبت به موفقیت در این رویداد مهم نیز مصمم است.

تفتیان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون دو ومیدانی پیرامون برنامه هایش برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار داشت: « برنامه‌ریزی من برای حضور در جاکارتا از آبان‌ماه سال گذشته شروع شد و با هماهنگی و برنامه ریزی های فدراسیون برای تمرینات آماده سازی زیر نظر آقای اونتانون به پاریس آمدم. شروع خوبی بود و مسابقات داخل سالن تهران یکی از دستاوردهای خوب این اردو بود. قهرمان آسیا شدم و با انگیزه‌ای مضاعف به تمرینات زمستانی پرداختم. فصل خوبی را هم امسال آغاز کردم و در 11 مسابقه و تورنمنت بین المللی شرکت کردم که شکر خدا نتایج مطلوبی هم حاصل شد و این برای من ایده آل است. البته هدف اصلی، جاکارتا بود و حدود 3 هفته پیش برنامه های تمرینی را اختصاصی کردیم و قرار شد تا جاکارتا در هیچ مسابق‌های شرکت نکنم تا با سلامتی کامل در مسابقه حاضر شوم.»

تفتیان با اشاره به وضعیت کنونی آمادگی خود افزود: « روند خیلی خوبی داشتم و از تمرینات وبرنامه ریزی‌های اردو راضی هستم. به هرچه که برنامه‌ریزی کرده بودیم رسیدیم و این خیلی خوب است. در حال حاضر شرایط روانی و آمادگی ام را کنترل می کنم و همه چیز در روز مسابقه در فینال 100 متر مشخص می شود. امیدوارم همه چیز خوب پیش برود.»

سریع‌ترین مرد ایران به روند رو به رشد رکوردهای خود در مسابقات و اردوی تدارکاتی اشاره کرد و تأکید کرد: « برای من و مربی ام خیلی مهم بود که به یک ثبات مطلق در رکوردهای مسابقات برسیم. مسابقات قهرمانی جهان، آسیایی و بازی‌ها خیلی سخت هستند و باید در 3 مسابقه از دور نیمه نهایی تا فینال دوید. شکر خدا به این ثبات رسیدم و پس از مسابقاتی که شرکت کردم، به مرز رکوردهای 10.06، 10.07، 10.09 رسیدم و تمام مسابقات را زیر 10.15 دویدم. هدف اول این بود که خیلی هم برای من مهم بود تا اینکه رکورد ملی ایران را شکستم. رکورد 10.03 ثانیه فقط یک رکورد نبود. همه برای شکستن آن زحمت کشیدند و همه سهیم هستند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا دوباره رکورد ملی ایران را خواهد شکست گفت:« همه در تلاشیم که این رکورد دوباره شکسته شود و برای همین هم سخت تمرین می‌کنم و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم. اما شرایط خاصی می‌خواهد و ممکن است در جاکارتا این اتفاق بیفتد. دوست دارم رکوردم را دوباره بشکنم و این مهم قطعا برای همه خوشحال کننده است. »

تفتیان در خصوص رقبای خود رد جاکارتا تصریح کرد: « رکورد در دو و میدانی همیشه تعیین کننده است. سال گذشته که قهرمان 100 متر آسیا شدم، جایگاه 4 یا 5 رنکینگ آسیا بودم اما در فینال من زودتر از همه‌ به خط پایان رسیدم. در حال حاضر دوندگان خوب و سرسختی در جاکارتا رقیب من د ر100 متر هستند اما تنها چیزی که برای من اهمیت دارد، مسیر مستقیم 100 متر در پیست جاکارتا است و اینکه هیچ دونده‌ای نباید از من جلو بزند. پیش بینی برای آنروز خیلی سخت است چون رقبای سختی دارم. هیچ کس نمی‌تواند از الان بگوید قهرمان آن‌روز است. امیدم به خدا و دعای خیر مردم است که همیشه شامل حالم بوده و امیدوارم آنروز پیروز مسابقه باشم.»

قهرمان آسیا در پایان به ملی پوشان تیم دو و میدانی ایران اشاره کرد و گفت:« تیم بسیار خوبی از سوی فدراسیون برای حضور در جاکارتا انتخاب شده است اما این این انتخاب به آن معنی نیست که کسانی که انتخاب نشدند، شایسته نیستند. همه ورزشکاران لایق هستند و چیزی از ارزش‌های قهرمانانی که موفق به پوشیدن لباس تیم ملی نشدند کم نخواهد شد. اما باید به انتخاب سازمان تیم های ملی فدراسیون دو و میدانی و مسئولان احترام گذاشت. همه جای دنیا همین است. وقتی تیمی ارنج می شود، عده‌ای انتخاب می‌شوند و عده‌ای هم در عین شایستگی انتخاب نمی‌شوند. مهم اتحاد، همدلی و یکی بودن است. برای تک تک ملی پوشان تیم ملی و ورزشکاران دو و میدانی ایران آرزوی موفقیت می‌کنم و در پایان از زحمات همه مسئولین فدراسیون دو و میدانی که حمایتم کردند قدردانی می‌نمایم. امیدوارم سربلند و پیروز از جاکارتا به تهران بازگردیم و خوشحالی را به مردم ایران هدیه کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار