رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان:

58 هزار مدرسه در 586 منطقه آموزشی تحت پوشش برنامه ملی شهاب هستند

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان از اجرای برنامه ملی شهاب در 58 هزار مدرسه در 586 منطقه آموزشی خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۵۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
58 هزار مدرسه در 586 منطقه آموزشی تحت پوشش برنامه ملی شهاب هستند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فاطمه مهاجرانی در دوره آموزشی - قطبی تامین مدرسان استانی برنامه ملی شهاب گفت: «این برنامه از پروژه‌های ملی به شمار می‌رود که حاصل همکاری بین 2 بخش بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش است و هر برنامه‌ای که قرار است در مدرسه اجرا شود باید از مجرای وزارت آموزش و پرورش عبور کند.»

او افزود: «بنیاد نخبگان تاکید بر اجرای برنامه‌های تلفیقی دارد و نه اینکه رویکرد تفکیک را کنار بگذارد بلکه تفکیک حداقلی هم در این بنیاد و سند تحول به رسمیت شناخته شده است و این 2 باهم همپوشانی دارند و مکمل هم هستند تا همه اهداف آموزش به درستی محقق شود.»

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان وزارت آموزش و پرورش گفت: «در رویکرد تفکیک، هدف بر این است که دانش‌آموز را از فضا منفک کنند و یا برخی از رویکردها در همان فضا با محتوای علمی غنی شده، ارائه شود و به نوعی کمک در شناساندن استعدادهای ذاتی او خواهد شد.»

مهاجرانی گفت: «دوره آموزشی تامین مدرسان قرار است به دانش‌آموزان کمک کند تا هر کدام از آن‌ها در المپیادهای علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، مهارتی و اجتماعی بدانند که باید به کدام سمت حرکت کنند.»

او ادامه داد: «طرح ملی شهاب با هدف کمک به دانش‌آموزان در مسیر استعداد و توانایی‌هایشان انجام می‌شود و طرح شهاب تضعیف‌کننده نیست بلکه برای تقویت استعدادها اجرایی می‌شود و این طرح باید خود را تقویت و به جلو پیش ببرد.»

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان وزارت آموزش و پرورش گفت: «امسال 58 هزار مدرسه با 91 هزار معلم در 586 منطقه آموزشی طرح ملی شهاب را اجرا کرده‌اند و برای پوشش کامل دانش‌آموزان در 760 منطقه آموزش و پرورش کشور در این طرح راهی نمانده است.»

مهاجرانی با ابراز امیدواری برای پیشرفت برنامه ملی شهاب، گفت: «شهاب برنامه‌ای ملی است. اگر بناست تا پایه دوازدهم تحصیلی پیش برود، نیازمند جریان حرفه‌ای بودن معلمان است تا به شغل خود دیدگاه حرفه‌ای داشته باشند.»

معاون وزیر آموزش و پرورش، حرفه‌ای بودن معلمان را نیازمند دانش، مهارت و ارتباط دانست و گفت: «اگر این مقوله‌ها در رفتار پیاده‌سازی شود، معلم حرفه‌ای است و طرح ملی شهاب به تشخیص معلمان برمی‌گردد که وظیفه آن‌ها کمک جدی به بازسازی و شناسایی استعدادهای درون‌فردی دانش‌آموزان است.»

او روند اجرای طرح ملی شهاب را در پایه هشتم نیازمند پیگیری دانست و افزود: «این طرح باید با هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گره بخورد و اگر موفقیت‌آمیز باشد ارتباط خوبی بین خواسته‌های دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برقرار می‌شود.»

دوره آموزشی-قطبی تامین مدرسان استانی برنامه ملی شهاب به میزبانی زنجان با حضور شماری از معلمان استان‌های آذربایجان غربی، تهران، ایلام، همدان، البرز، سمنان، کرمانشاه و زنجان در زنجان در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار