استاندار قزوین: در ارائه آمارهای اشتغال‌زایی دقت شود

قزوین (پانا) - استاندار قزوین درخواست کرد در ارائه آمارهای اشتغال‌زایی دقت لازم صورت گیرد.

کد مطلب: ۸۴۵۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قزوین: در ارائه آمارهای اشتغال‌زایی دقت شود

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در کارگروه اشتغال استان قزوین ضمن تشکر از پیگیری و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسه کارگروه اشتغال اظهار کرد: در آمار و ارقام اشتغال‌زایی که ارائه شد باید بررسی صورت بگیرد و برآورد شود که این آمار چقدر صحت دارد؛ بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات باید دقت بالایی داشته باشند چراکه ما به دنبال آمار واقعی هستیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تفاوت‌هایی بین پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال وجود دارد، بنابراین چنین بررسی‌هایی نشان خواهد داد که چگونه عمل کرده‌ایم؛ ضمن اینکه می‌بایست در مناطق کمتر توسعه‌یافته مانند آوج فعالیت خود را گسترده‌تر کنیم.
زاهدی با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی با بانک‌ها خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به استعلامی که بانک‌ها درخواست می‌دهند پاسخگو باشند.
وی افزود: در خصوص طرح‌های اشتغال‌زایی فراگیر باید اطلاع‌رسانی وسیع‌تری صورت بگیرد ضمن اینکه سرمایه‌گذارانی که به بانک معرفی می‌شوند اگر کارشان را نیمه‌کاره رها کردند اعلام شوند تا پرونده آن‌ها از پیگیری خارج شود.
استاندار قزوین در پایان سخنان خود تصریح کرد: بااینکه استان قزوین نسبت به خیلی دیگر از استان‌ها در حوزه اشتغال وضعیت مناسبی دارد اما اگر کم‌توجهی از سوی دستگاه‌ها و بانک‌ها اتفاق بیفتد شرایط فعلی افول کرده و به مشکل برمی‌خوریم.
در ادامه جلسه حبیبی معاون هماهنگی و اقتصادی با اشاره به طرح‌های فراگیر خاطرنشان کرد: در پیگیری طرح‌های ملی توسط استاندار با بانک‌های کشوری مذاکراتی صورت گرفته و رقم‌های قابل‌توجهی اخذشده است، به‌عنوان‌مثال اخیراً از صندوق توسعه ملی برای دو واحد که طرح‌های قابل‌توجهی هم داشتند اعتبارات ۵۰ میلیارد تومانی توسط استاندار اخذشده است.
حبیبی گفت: تا پایان مردادماه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران را در حوزه‌های تولید، اعطای تسهیلات و اشتغال اخذ خواهم کرد، دستگاه‌هایی که بی‌توجهی می‌کنند شناسایی می‌کنیم و به استاندار ارائه خواهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار