معاون توسعه آموزش و پرورش گلستان: سرانه دانش‌آموزان گلستانی کمتر از ۲ هزارتومان است

گرگان (پانا) - سرانه هر دانش‌آموز گلستانی کمتر از ۲ هزار تومان است و در این شرایط نیاز است که از اعتبارات استانی هم به آموزش و پرورش کمک شود.

کد مطلب: ۸۴۵۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون توسعه آموزش و پرورش گلستان: سرانه دانش‌آموزان گلستانی کمتر از ۲ هزارتومان است

به گزارش تسنیم، قدرت الله نظری اظهار داشت: سال تحصیلی گذشته 325 هزار دانش آموز گلستانی در 2 هزار و 540 آموزشگاه و 11 هزار و 366 کلاس درس تحصیل می‌کردند و تعداد معلمان رسمی و پیمانی در استان هم 19 هزار و 740 نفر بود.

وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش آموزان به 345 هزار نفر افزایش کند با این‌حال تعداد معلمان رسمی و پیمانی به 19 هزار و 200 نفر کاهش خواهد یافت.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان ادامه داد: برای امسال با کمبود معلم مواجه هستیم که این نیاز را از طریق ماده 28 قانون استخدامی، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، استمرار خدمت بازنشستگان در واحدهای آموزشی، سرباز معلم و خرید خدمات آموزشی جبران می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش همکاران آموزش و پرورش این است که در ابتدای مهرماه هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد و ما این قول را به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان می‌دهیم.

نظری با اشاره به سهمیه استان در ماده 28 گفت: سال گذشته 169 نفر به عنوان معلم جذب شدند و امسال هم سهمیه استان 433 نفر بود که 70 درصد این افراد، حدود 360 نفر، موفق به احراز شرایط علمی شدند.

وی درخصوص بازنشستگی معلمان در استان هم اظهارداشت: سال قبل یکهزار و 54 فرهنگی بازنشسته شدند که این تعداد امسال به یکهزار و 541 نفر افزایش یافت. این مسئله برای سال های آینده، آموزش و پرورش را با چالش کمبود معلم مواجه خواهد کرد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان درباره سرانه‌های دانش‌آموزی گفت: سال گذشته 410 میلیون تومان سرانه دانش آموزی به استان پرداخت شد و امسال این سرانه برای هر دانش‌آموز کمتر از 2 هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: منابع اعتباری آموزش وپرورش ملی است و باتوجه به مشکلاتی که وجود دارد انتظار داریم بخشی از اعتبارات استانی هم برای بهبود سرانه‌های دانش آموزی اختصاص داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار