مجلس دانش آموزی، صدای رسای 13 میلیون دانش آموز

شیراز(پانا) - رئیس کمیسیون تربیت اجتماعی دوره پیشین مجلس دانش آموزی وظیفه اصلی اعضای این مجلس را صدای رسای دانش آموزان بودن دانست، و گفت: اگر اعضا این وظیفه را به خوبی انجام دهند باعث ایجاد تغییرات بزرگی در آینده دانش آموزان می شوند.

کد مطلب: ۸۴۵۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش آموزی، صدای رسای 13 میلیون دانش آموز

علی مهرابی در گفت و گو با خبرنگار پانا در خصوص مصوباتی که در دوره قبل مجلس دانش آموزی به اجرا انجامید، اظهار داشت: در این باره در کمیسیون تربیت اجتماعی سه کارگروه تخصصی در زمینه های اقتصاد مقاومتی، اسلام شناسی و اسلام هراسی و کارگروه اعتیاد ایجاد شد.

وی ادامه داد: روی این سه موضوع به طور ویژه کار شد و طر ح هایی به تصویب هیئت رئیسه کمیسیون رسید و بعد با ارائه به مجلس دانش آموزی و رسیدن به تصویب هیئت رئیسه مجلس، در دستور اجرا قرار گرفت.

وی همچنین در خصوص مصوبات دیگر کمیسیون ها در دوره ی قبل مجلس دانش آموزی افزود: در کمیسیون ورزش و سلامت طرحی در خصوص اصلاح زنگ ورزش دانش آموزان، در کمیسیون علمی آموزشی هم در بحث کتب درسی، برخی موارد که اشتباه در کتب چاپ شده بود شناسایی و به دفتر تالیف کتب درسی ارائه شد که به مرحله اجرا هم رسید.

رئیس کمیسیون تربیت اجتماعی دوره هشتم مجلس دانش آموزی با اشاره به تشکیل یک کمیسیون ویژه با امضا تفاهم نامه ای میان مجلس دانش آموزی و سازمان حفاظت محیط زیست در این دوره عنوان کرد: کمیسیونی تحت عنوان محیط زیست، متشکل از هیئت رئیسه 15 نفره کمیسیون های مجلس دانش آموزی تشکیل شد که منجر به تصویب طرح های ویژه ای برای کمک به مجلس در اجرا طرح ها تصویب شد.

مهرابی بیان داشت: با توجه به این که کشور ما با مشکلات زیست محیطی و آب و هوایی و کمبود آب روبه رو است، دلیل اصلی امضا این تفاهم نامه بود.

وی در خصوص وظیفه اصلی اعضای مجلس به عنوان صدای رسای دانش آموزان بیان کرد: هرچه این وظیفه بهتر انجام شود باعث ایجاد تغییرات بزرگی در سرنوشت دانش آموزان می شود. چرا که ما به عنوان صدای رسای 13 میلیون دانش آموزان طرح ها و ایده های آن ها را به گوش مسئولین امر می رسانیم.

وی در خصوص میزان عملکرد دوره پیشین مجلس گفت: یکی از کار های بسیار خوبی که در دوره قبل انجام شد، بازدید از مدارس به صورت دو هفته ای بود، که باعث شد اعضای مجلس حرف ها و نظرات دانش آموزان را بهتر بشنوند و مشکلات آنان را از نزدیک ببینند.

رئیس کمیسیون تربیت اجتماعی دوره هشتم مجلس دانش آموزی با بیان این که تمام طرح های دوره هشتم به تصویب و مرحله اجرا رسید، تصریح کرد: تمام طرح های تصویبی که قابلیت اجرایی شدن داشت، به اجرا در آمد و تنها یک طرح جامع در خصوص اعتیاد به دلیل به پایان رسیدن دوره دوساله تنها به تصویب رسید و به مرحله اجرا در نیامد.

مهرابی ادامه داد: ما در صدد این هستیم تا پس از مشخص شدن کمیسیون تربیت اجتماعی تمامی این طرح ها را در اختیار آنان قرار دهیم تا در این دوره اجرا شوند.

وی در پایان با توصیه به نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی تاکید کرد: اعضای مجلس هرگز از درسشان مانند خیلی از بچه های دوره های قبل غافل نشوند واقعا صدای رسای دانش آموزان باشند و از چیزی فروگذار نکنند.

وی در پایان با اشاره به مراسم تحلیف اعضا که به قرآن سوگند یاد می کنند، گفت: من از تمام نمایندگان دوره جدید درخواست دارم کار ها را با قدرت انجام دهند و پیش بروند، که مجلس دانش آموزی این دوره نیز مانند دوره های گذشته موفق ظاهر شود.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار