رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی : یکی از اهداف تشکیل این مجلس حاکم کردن فرهنگ مشورت بین دانش‌آموزان است

شیراز(پانا) - رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور از آموزش تمرین مدیریت به دانش آموزان در مجلس دانش آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۵۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی : یکی از اهداف تشکیل این مجلس حاکم کردن فرهنگ مشورت بین دانش‌آموزان است

زهرا پناهی روا در حاشیه نخستین نشست قطبی نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا گفت: مجلس دانش‌آموزی متشکل از 150 نماینده از سراسر کشور است، که با توجه به جمعیت دانش‌آموزی هر استان تعداد نمایندگان مشخص می‌شود که حداکثر 12 نفر و نیمی از آنها دختر و بقیه پسر هستند.

وی در خصوص اهداف تشکیل مجلس دانش‌آموزی اظهار کرد: یکی از اهداف تشکیل این مجلس این است که ما فرهنگ مشورت را بین دانش‌آموزان حاکم کنیم و نحوه مدیریت را تمرین کنند.

مشاور معاون وزیر با اشاره به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین، بیان داشت: با این تمرینات سعی داریم تا یک فرایند تربیتی سیاسی اجتماعی را در آن ها رقم بزنیم و تا یکی از فرایند های تربیتی سند تحول بنیادین محقق شود.

رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور ادامه داد: این آموزش‌ها باعث می‌شود تا دانش‌آموزان در آینده بتوانند با موضوعات اجتماعی روبه رو شوند و خود را برای اجتماع آماده کنند.

پناهی روا افزود: دانش‌آموزان با ورود به آیین‌نامه‌ها و قوانین مجلس دانش‌آموزی با یادگیری نظم و انظباط، پیشنهادهای خود را ارائه می‌کنند و طرح‌های دیگر دانش‌آموزان را بدون هیچ واسطه‌ای به گوش مسئولان برسانند.

وی هدف دیگر مجلس دانش آموزی را توسعه پایدار در مدیریت کلان کشوری دانست و بیان کرد: ما سعی داریم تا با رسیدن به این توسعه دانش‌آموزان را به سمت فعالیت سوق دهیم به جای اینکه به محفوظات آنان بفزاییم و مسلما این آموزش‌ها در مجلس دانش آموزی محقق می شود.

رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور تاکید کرد: چیزی که اکثریت دانش آموزان به آن اذعان دارند این است که از طریق فعالیت های مختلف بتوانند به نقش و موفقیت های اجتماعی خود برسند و نقششان را در آینده به عنوان یک کارآفرین رقم بزنند.

پناهی روا با اشاره به اینکه هر دوره از مجلس به صورت دوساله است، گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان به صورت افتخاری در این مجلس عضویت می‌شوند از مزایای این عضویت می‌توان یاد گرفتن ارتباط با همکاران خودشان و نمایندگان دیگر استان‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: این دانش آموزان در مجلس دانش آموزی فرایندهایی را آموزش می‌بینند که شاید دیگر دانش‌آموزان موفق به یادگیری آنها نشوند و عملا یاد می‌گیرند که چطور رفتار کنند، چگونه مدیریت یک مجموعه را برعهده داشته باشند و کارهایشان را تنظیم کنند و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند.

نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی برای شروع فعالیت خود به پنج قطب تقسیم شدند که شیراز نیز به عنوان یکی از این پنج قطب، در تاریخ های 23 و 24 مرداد میزبان نمایندگان دانش‌آموزان استان‌های بوشهر، کرمان، یزد، فارس ، هرمزگان و نمایندگان خارج از کشور است.

دبیرخانه دائمی مجلس دانش‌آموزی در استان فارس و شهر شیراز قرار است دایر شود تا دانش‌آموزان دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل گوناگون به این دبیرخانه ارسال کنند تا از طرف نمایندگان این مجلس مطرح شود.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار