دبیرخانه دائمی نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس در شیراز دایر می‌شود

شیراز(پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس از تشکیل دبیرخانه دائمی مجلس دانش‌آموزی استان فارس در شیراز خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد
دبیرخانه دائمی  نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس در شیراز دایر می‌شود

محسن کلاری در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با ابراز خوشحالی از این که استان فارس میزبان یک حرکت دانش‌آموز‌محور و دانش‌آموز‌باور است، اظهار کرد: امیدواریم تا بتوانیم از چکیده دانش آموزان پنج استان در تصمیم‌سازی‌ها کمک بگیریم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید از این حالت نمادین خارج شوند و یک نگاه نقاد داشته باشند تا بتوانند در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در ادامه افزود: اگر این روحیه در اعضای مجلس دانش‌آموزی وجود داشته باشد و البته با در نظر گرفتن وضع موجود مدیران اجرایی و داشتن نگاه مطالبه‌گری می‌توان دیدگاه‌های دانش‌آموزان دیگر را از این طریق به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران منتقل و تاثیرگذاری کرد.

کلاری در خصوص اتفاقات مجلس دانش‌آموزی دوره هشتم بیان داشت: اتفاق بسیار خوبی در مجلس پیشین رخ داد که باعث شد اعضای مجلس به عنوان مشاوران مدیران کل استان‌ها انتخاب شوند و ارتباط زیادی با دیگر دستگاه‌های دولتی داشته باشند.

وی گفت: ما سعی داریم تا کاری کنیم که اعضا دیدگاه‌های خود را بیان کنند و شنوندگان به عنوان مجری نظرات عمل کنند.

رئیس سامان دانش آموزی استان فارس با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی برای اعضای مجلس دانش‌آموزی در شیراز عنوان کرد: این دبیر خانه به جمع‌آوری دیدگاه‌های دانش‌آموزان در کل استان خواهد بود و با این کار می توانیم بهتر برای آنان تصمیم‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه در جمع‌آوری دیدگاه‌های دانش‌آموزان، رسانه نقش مهمی را ایفا می‌کند، گفت: قصد داریم تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

به گفته کلاری، دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی در شیراز تا پایان مرداد گشایش خواهد یافت.

نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی برای شروع فعالیت خود به پنج قطب تقسیم شدند که شیراز نیز به عنوان یکی ازاین پنج قطب، در تاریخ های 23 و 24 مردادماه میزبان نمایندگان دانش‌آموزان استان‌های بوشهر، کرمان، یزد، فارس ، هرمزگان و نمایندگان خارج از کشور است.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار