گرمای تابستان و حفاظت از حیوانات با ساخت 4 آبشخور در لارستان

بازسازی آبشخور های بوانات

شیراز(پانا) - تعداد 4 آبشخور در لارستان ساخته و 6 آبشخور در بوانات استان فارس بازسازی شد.

کد مطلب: ۸۴۵۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
گرمای تابستان و حفاظت از حیوانات با ساخت 4 آبشخور در لارستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس: به همت رئیس و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوانات در کمتر از بیست روز شش آبشخور در منطقه شکار ممنوع توت سیاه مرمت و بازسازی شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بوانات گفت: در منطقه شکارممنوع توت سیاه که با توجه به خشکسالی های شدید بامشکل آب جهت مصرف حیات وحش منطقه روبرو شده بود را درمدت کمتر از بیست روز بازسازی نمودند.

بهنام محمدی افزود: تعداد شش چشمه آب مسدود شده بایک دستگاه بیل بکو راه اندازی وتعدادهشت ابشخورکه با رسوبات مسدود شده بود لایروبی شد.

با توجه به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از سوی اداره حفاظت محیط زیست لارستان در میان مردم و تشکل های مردم نهاد در راستای کمک به محیط زیست شهرستان افراد زیادی به انجمن مردم نهاد سبز اندیشان خور پیوسته و در برنامه های دوستدار محیط زیست از جمله ساخت آبشخورهای متعدد مشارکت نمودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان اظهار داشت: در سال جاری با همکاری کارکنان این اداره و تشکل مردم نهاد سبز اندیشان خور در 4 مرحله 4 آبشخور در مناطق ساخته شد.

به گفته انصاری اولین آبشخور با منبع دو هزار لیترى ، حوضچه ١٢٠ در ٤٠ سانت با ارتفاع ٤٠ سانت در تیر ماه در لار احداث شد.

همچنین سه آبشخور دیگر با منبع ٥٠٠ لیترى از ابتدای مرداد ماه تا کنون در مناطق تحت مدیریت محیط زبست در اطراف لار و خور ساخته شد.

وی ادامه داد: در ساخت این حوضچه ها پس از گوده زنی دستی از سرامیک استفاده شده و هزینه ساخت آن از سوی خیرین محیط زیست پرداخت شده است، براى ساخت هر ابشخور ٥ تا ده نفر مشارکت نموده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار