از سوی «کمپین بدسرپرست، تنهاتر است»

از خبرگزاری پانا به دلیل پیگیری‌های مستمر اخبار لایحه حمایت از حقوق کودکان تجلیل شد

تهران (پانا) - مراسم جشن شکرانه تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان از سوی کمپین «بدسرپرست، تنهاتر است» برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۵۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
از خبرگزاری پانا به دلیل پیگیری‌های مستمر اخبار لایحه حمایت از حقوق کودکان تجلیل شد

در این مراسم که با حضور طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، جمعی از فعالان مدنی و فعالان حوزه کودک و نوجوان و همچنین جمعی از هنرمندان و حقوقدانان برگزار شده بود از آسیه اسحاقی، خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پانا به دلیل پیگیری مستمر اخبار مربوط به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تجلیل و قدردانی شد.

طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در این مراسم گفت: در طول مدتی که در مجلس دهم هستیم تلاش کردیم لایحه پس از اینکه ۹ سال که در مجلس معطل مانده بود به سرانجام برسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را مدیون فعالان اجتماعی و سمن‌ها هستیم. طی هفته گذشته این لایحه علی‌رغم تمام مخالفت‌هایی که وجود داشت به تصویب رسید چون عده‌ای از نمایندگان معتقد بودند با توجه به وضع اقتصادی کشور این موضوع در اولویت نیست اما تلاش‌ها در صحن علنی به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: موارد لایحه بسیار زیاد بود و از پارادیم‌های مختلف فکری مواردی دریافت می‌شد که باید در برخی بندها تجدید نظر شود اما در نهایت با مساعدت هیات رئیسه مجلس به تصویب رسید. معتقدم این لایحه ما را به درک و مفهوم مشترک بین بخش‌های مختلف حاکمیت و مردم می‌رساند و این مفهوم مشترک به زندگی بهتر کودکان منجر خواهد شد و امیدواریم بعد از تایید لایحه در شورای نگهبان تلاش‌ سمن‌ها به ویژه در بخش آموزش ادامه یابد.

این نماینده مجلس گفت: البته زیرساخت‌هایی که برای لایحه در نظر گرفته شده است فراهم نیست اما امیدواریم کشور ما در زمینه حقوق کودکان به یکی از کشورهای مترقی تبدیل شود چون کودکان سرمایه جامعه ما هستند و باید به آنها زندگی بهتری هدیه بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار