برگزاری جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستانهای استان تهران

تهران (پانا) - معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران درجلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستانهای استان تهران بر اهمیت کسب علم از دیدگاه آموزه های دینی خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۵۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستانهای استان تهران

حسن بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در این رابطه اظهار کرد: در آموزه های دینی ما بر اهمیت دادن به علم و دانش و سواد بسیار تاکید شده و در کشور ما نیز در این خصوص اقدامات بسیار زیاد و مهمی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به روند افزایش جمعیت استان تهران در حال حاضر نرخ با سوادی در استان وضعیت قابل قبولی دارد، ولی باز هم تعداد بیسوادان موجود زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمی باشد و انجام این مهم نیاز به همت مسئولان و مدیران دارد.

در ادامه عبدالرضا فولادوندمدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز گفت: در راستای پیشبرد اهداف سواد آموزی، وزارت آموزش و پرورش گامهای موثری برداشته شده است.

وی تصریح کرد: با عنایت به بخشنامه اخیر مقام عالی وزارت در خصوص سواد آموزی وظایف تمام بخشهای مرتبط در حوزه سواد آموزی تصریح و مشخص گردیده است و تمامی موارد در خصوص نامه مذکور رعایت و اجرا شده است.

فولادوند با اشاره به اینکه در مبارزه با بیسوادی بایستی عزم ملی وجود داشته باشد ، تاکید کرد: نبود آمار اسمی دقیق از بیسوادان بزرگترین چالش و مهمترین مانع در این راه است.

این مقام مسئول، احصاء اطلاعات از طرق مختلف از جمله شناسایی افراد بیسواد و اولیاء بیسواد در بحث سنجش دانش آموزان بدو ورود به تحصیل و همچنین بررسی و دست یابی به آمار و ارقام و اطلاعات افراد از طریق مراکز بهداشت را از مهمترین اقدامات دانست و افزود: از این راه حجم ابلاغی را در سال گذشته تا 12 هزار نفر تحت پوشش برده ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تاکید کرد: در خصوص انعقاد قراردادهای برون سپاری فعالیت های سواد آموزی نیز گامهای موثری در استان برداشته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار