مدعیان برکناری دولت؛ بازیگران نقشه دشمن

تهران (پانا) - کشور به وحدت و انسجام ملی نیاز دارد و هرگونه اظهارنظر غیرمعقول سیاسی، دمیدن در آتش تفرقه و گِرا دادن به فرصت طلبان است؛ موضوعی که رهبر معظم انقلاب روز گذشته بر آن تاکید کردند و فرمودند: آنها که می گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن نقش آفرین هستند.

کد مطلب: ۸۴۵۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مدعیان برکناری دولت؛ بازیگران نقشه دشمن

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دیدار با قشرهای مردم از استان های مختلف ضمن پرداختن به به اوضاع اقتصادی، معیشتی کشور و همچنین شرارت های آمریکا و پیشنهاد مذاکره بر ضرورت وحدت عمومی مردم و مسوولان تاکید کردند.

ایشان افزودند: دشمن همانگونه که تاکنون ضعیف و ناتوان و شکست خورده بوده است در آینده نیز ناکام خواهد ماند به شرط این که همه بیدار باشیم و با پرهیز از ناامیدی به وظایف خود عمل کنیم.

رهبر معظم انقلاب در ادامه به اهمیت نقش و وظایف دولت در حل مشکلات تاکید و خاطرنشان کردند: برخی به اسم این که طرفدار ضعفا هستیم و می خواهیم اوضاع را درست کنیم، خودشان ملتفت نیستند اما عملاً در چهارچوب نقشه دشمن حرف می زنند و اقدام می کنند. آنها که می گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن نقش آفرین هستند. دولت باید سرکار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد.

این نخستین بار نیست که حضرت آیت الله خامنه ای بر اهمیت جایگاه دولت و نقش آن در حل مسائل و مشکلات کشور تاکید می کنند، ایشان پیش تر، در 24 تیر در نشستی که با حضور رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت برگزار شد، تیم اقتصادی دولت را میاندار و محور اصلی کار و تحرک در کشور دانستند و همه‌ دستگاه‌ها را به هماهنگی با آن فراخواندند.

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و همچنین تاکید مستمر ایشان بر پرهیز از تفرقه افکنی و ضرورت انسجام ملی، هر گونه فرافکنی فردی، سیاسی و جناحی به دولت و نظام در شرایط کنونی به مثابه پاشنه آشیل برای دشمنانی است که برای زیر آوردن ملت، دستگاه حاکمیت و اقتدارکشور در کمین نشسته اند.

در ساختار جمهوری اسلامی ایران، دولت از ارکان مهم حاکمیت و رییس جمهوری به عنوان سکان دار دستگاه اجرایی کشور برآمده از آرای مستقیم مردم است و علاوه بر رای موافق و مقبولیت از سوی ملت، مشروعیت خود را از قانون اساسی و تنفیذ رهبری می گیرد.

رییس جمهوری و دولت تبلور جمهوریت و اسلامیت نظام است زیرا رییس دولت در فرآیند انتخابات به عنوان یکی از الزامات توسعه سیاسی و جامعه مدنی و با رای و نظر مستقیم مردم انتخاب می شود، از این رو کسانی که به نام دفاع و حمایت از محرومان و تهیدستان جامعه و با غرض ورزی های فردی و جناحی، برکناری دولت و کناره گیری رییس جمهوری را پیش کشیده و بر آن پافشاری می کنند افزون بر انکار رای و حقوق مسلم ملت؛ جامعه مدنی، انتخابات و در یک معنا جمهوریت نظام؛ مشروعیت رییس جمهوری به واسطه تنفیذ حکم توسط ولی فقیه را نیز زیر سوال می برند.

حاشیه سازی ها و هجمه آفرینی های تفرقه افکنانه که هر بار در شکل تازه ای خود را به جامعه نشان می دهد اکنون در شرایطی صورت می گیرد که کشور درگیر مسائل و چالش های اقتصادی است. هم رهبری و مسوولان نظام و هم صاحب نظران و مردم ایران بر وحدت، همدلی و انسجام برای عبور از این وضعیت تاکید می کنند.

طرح موضوع برکناری دولت و همچنین سنگ اندازی هایی که در مسیر سیاست های دولت در بازار و اقتصاد کشور صورت گرفته است، برآیند سیاست های نادرست، غیر کارشناسی و خودسرانه کسانی است که در دولت خود، کشور را به ورطه انزوا و پس رفت اقتصادی، سیاسی و بین المللی بردند و اکنون نیز در مقام مدعی، درصدد تغییر هویت و همچنین به فراموشی سپردن آثار سوءِ سیاست ها، برنامه ها و اقدامات گذشته در جامعه و میان افکار عمومی هستند.

به رغم پافشاری این قشر بر ادامه رویه غیر عقلانی، مردم اما اقبالی به این طرز تفکر و سوء نیت های سیاسی جناحی ندارند و خواهان جامعه ای متعادل و پویا در مسیر توسعه همه جانبه و تعامل با جهان هستند، چنانکه در انتخابات 96 نیز با رای موافق به تداوم ریاست جمهوری حسن روحانی این دیدگاه خود را به اثبات رساندند.

مخالفان، دولت را عامل و سبب تمامی مسائل و چالش های کشور معرفی می کنند در حالی که اگر واقع بینانه به کارنامه دولت روحانی بنگریم؛ ثبات وتعادل در اقتصاد، سیاست خارجی و تعامل با جهان به عنوان واقعیت ها و دستاوردهایی چشمگیر در پنج سال اخیر انکار ناپذیر است.

دولت دوازدهم ضمن توجه به تحقق مطالبات مدنی و عمومی مردم، پرونده هسته ای کشور را پس از 12 سال کش و قوس های بین المللی به سرانجام رساند و با منطق دیپلماسی و تعامل سازنده با جهان در سیاست خارجی، جهانیان را واداشت که به حقوق مسلم ایران در عرصه بین المللی اذعان کنند؛ در موضوع خروج آمریکا از برجام، دولت هایی که پیش از توافق هسته ای در جبهه اتحاد با آمریکا قرار داشتند، با اعتراف به پایبندی و تعهد ایران به این توافق مهم بین المللی، یک جانبه گرایی کاخ سفید را در این زمینه محکوم کنند.

دولت های یازدهم و دوازدهم دستاوردهای مثبتی داشته است و وضعیت کنونی نیز چنان که بسیاری از کارشناسان به آن اشاره کرده اند، نه حاصل سیاست های پنج سال اخیر که نتیجه سیاست های غیر کارشناسی، نامتوازن و فردمحورانه ای است که طی سالیان متمادی در کشور اجرا شده و هرگونه ادعای در باره نقش تام و تمام دولت در ایجاد این شرایط مغرضانه است.

فضای کنونی کشور به گونه ای است که عقلانیت، تعادل و تعامل آرای سیاسی این امکان را میسر می سازد که ثبات و آرامش ملی را در جغرافیای در بحران منطقه دستخوش مطامع و اهداف سوء جناحی و فردی قرار ندهیم و برای غلبه بر وضعیت نابسامان اقتصادی یک صدا باشیم نه این که به جای چاره جویی، یک روز دولت را مقصر جلوه دهیم و وقتی دیگر برای استیضاح وزرا و سوال از رییس جمهوری حلقه تشکیل دهیم یا در اظهاراتی افراطی و غیرعقلانی ایده برکناری رییس جمهوری و دولت مشروع و قانونی را به زبان آوریم.

کشور با مشکلات متعددی به ویژه در حوزه اقتصادی روبرو است و دشمن نیز با دسیسه آفرینی و تفرفه افکنی مترصد فرصتی برای سوء استفاده از شرایط و هدایت جامعه به سوی اهداف و مطامع خویش است. در این شرایط هر گونه کنش غیر عقلانی و ناهمسو با منافع و مصالح ملی، گِرا دادن به دشمن و خیانت کشور، ملت و نظام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار