مشارکت 144 هزار دانش آموز ابتدایی فارس در جشنواره جابر بن حیان در سال جاری

شیراز (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش فارس در آیین بدرقه دانش آموزان منتخب استان برای شرکت در مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان گفت:این جشنواره بهترین فرصت برای تجلی آموخته ها و معرفی دست آوردهای دانش آموزان دوره ابتدایی است.

کد مطلب: ۸۴۵۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 144 هزار دانش آموز ابتدایی فارس در جشنواره جابر بن حیان در سال جاری


عبدالرسول احمدی در جمع دانش آموزان راه یافته به مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان و اولیاء آنان گفت: این جشنواره فرصتی را فراهم نموده تا دانش آموزان آنچه را در کتابهای درسی فرا گرفته اند با استفاده از خلاقیت خود بصورت عملی بکار گرفته و تجربه کسب نمایند.

سرپرست آموزش و پرورش فارس با اشاره به وجود استعدادهای بسیار در بین دانش آموزان استان گفت: شناسایی ظرفیت ها و جذب و هدایت این استعدادها به سوی انجام تحقیقات و پژوهش های علمی در جنبه های مختلف، نقش مهمی در توسعه علمی و فرهنگی کشور ایفا می نماید.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه جدی بر اجرای چنین طرح ها و جشنواره هایی در برنامه ریزی های آموزش و پرورش ،از حمایت ها و راهنمایی های اولیای دانش آموزان ، معلمان و مربیان آنها قدردانی نموده و برای این دانش آموزان خلاق آرزوی موفقیت در مرحله کشوری کرد.

رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی دوره ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: اگر دوره ابتدایی در رأس آموزش و پرورش باشد، توسعه ای که از نظام آموزشی انتظار داریم محقق خواهد شد.

عبدالعظیم فرجی با اشاره به مشارکت 144 هزار دانش آموز ابتدایی از سراسر فارس در جشنواره جابر بن حیان ،در سال تحصیلی 97-96 گفت: هدف اصلی از اجرای جشنواره جابربن حیان نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان دوره ابتدایی است.

وی افزود: تقویت حس کنجکاوی و پرورش تفکر خلاق و حل مسئله در دانش آموزان دوره ابتدایی نیز از دیگر اهدافی است که در این جشنواره دنبال می کنیم.

فرجی در ادامه با اشاره به حضور 90 هزار دانش آموز دوره ابتدایی در سال تحصیلی گذشته در جشنواره جابربن حیان ، گفت: در سال تحصیلی جاری به طور میانگین 33 درصد کل دانش آموزان استان ،در این جشنواره شرکت کرده اند.

وی یادآوری کرد: در این جشنواره تعداد 128 پروژه جابربن حیان و 99 تألیف از دانش آموزان مؤلف موفق به راهیابی به مرحله استانی شد که با ارزیابی آنها در هفته آخر اردیبهشت ماه توسط داوران استانی و پس از داوری 10 پروژه جابربن حیان موفق به راهیابی به مرحله کشوری شدند.

رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس ،زمان اعزام دانش آموزان منتخب مرحله کشوری جشنواره جابر بن حیان در استان فارس را روز 28 مردادماه جاری اعلام کرد و گفت: مرحله کشوری این جشنواره در شهر تبریز برگزار می گردد.

فرجی در پایان اسامی دانش آموزان منتخب اعزامی به مرحله کشوری این جشنواره را به شرح زیر اعلام کرد:

رامین ابوالحسن بیگی و محمدامین مزارعی از اداره عشایر فارس-آرمین موحد از ناحیه دو شیراز- آناهیتا دهقانیان و ملیکا رستم پور از ناحیه چهار شیراز-صبا ده بزرگی، آنیتا پرچمی و مریم اسدزاده از ناحیه یک شیراز-علیرضا رضایی از اداره ارسنجان-زهرا میرشکاری از ناحیه سه شیراز -محمدپرهام قادرپناه از ناحیه چهار شیراز - امیرمحمد درویشی از ناحیه چهار شیراز -دینا جوانمردی از ناحیه دو شیراز - سیده بهاره بذرافشان و آمیتیس مجدیان از ناحیه دو شیراز.

مرحله کشوری این جشنواره از 28 الی 30 مردادماه با حضور منتخبین استانها در شهر تبریز برگزار می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار